Web
Analytics
Οι υγιεινές συνήθειες του καλού ύπνου - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Οι υγιεινές συνήθειες του καλού ύπνου

Γράφει: Φώτης Καψιμάλης, Πνευμονολόγος, Ιατρός Διαταραχών Ύπνου

 

Ο καλός ύπνος φέρνει την καλή υγεία. Τι σημαίνει αυτό; Ότι για να μπορούμε να είμαστε αποδοτικοί στην καθημερινότητα μας, γεμάτοι ενέργεια και διαύγεια θα πρέπει να έχει προηγηθεί ένας ποιοτικός και ξεκούραστος ύπνος. Με άλλα λόγια το πως θα ξεκινήσει η ημέρα μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον ύπνο που κάναμε την προηγούμενη νύχτα. Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο οι διαταραχές ύπνου μπορεί να προκαλέσουν ποικίλα προβλήματα, όπως παχυσαρκία ή ακόμα και διαβήτη! Μην σας πιάνει όμως πανικός γιατί υπάρχουν οι τρόποι για να κοιμόσαστε σωστά και καλά, οι οδηγίες εκείνες που θα σας εξασφαλίσουν ένα γλυκό ταξίδι στην αγκαλιά του Μορφέα! Έτσι λοιπόν δώστε βάση στις υγιεινές συνήθειες του καλού ύπνου που μας αναφέρει ο πνευμονολόγος, ιατρό διαταραχών του ύπνου, Φώτης Καψιμάλης.

- Μην πηγαίνετε στο κρεβάτι εάν δεν νυστάζετε

Μπορείτε να διαβάσετε ένα βιβλίο, να ακούστε απαλή μουσική ή να περιηγηθείτε σε ένα περιοδικό. Βρείτε κάτι που σας χαλαρώνει και παράλληλα κρατά το μυαλό σας μακριά από τις ανησυχίες σχετικά με τον ύπνο.

- Εάν δεν σας πάρει ο ύπνος σε 20 λεπτά, σηκωθείτε

Βρείτε κάτι άλλο να κάνετε, μπείτε σε ένα άλλο δωμάτιο και μόνο όταν νυστάζετε ξαναγυρίστε στο κρεβάτι. Προσπαθείτε να μην σκέφτεστε πράγματα που σας κάνουν να ανησυχείτε. Το υπνοδωμάτιο είναι για να κοιμόμαστε και όχι για να σκεφτόμαστε και να ανησυχούμε.

- Αρχίστε να χαλαρώνετε αρκετά πριν πάτε να κοιμηθείτε

Κάντε ένα ζεστό μπάνιο ή ετοιμάσετε ένα ελαφρύ γεύμα. Μην πηγαίνετε για ύπνο πεινασμένοι, αλλά αποφύγετε ένα βαρύ γεύμα. Μην διαβάζετε, γράφετε, τρώτε, βλέπετε τηλεόραση, μιλάτε στο τηλέφωνο, παίζετε χαρτιά ή δουλεύετε με υπολογιστή στο κρεβάτι. Το κρεβάτι είναι μόνο για ύπνο και σεξουαλικές δραστηριότητες.

- Μην πίνετε καφέ μετά από το βραδινό γεύμα

Προτιμήστε ένα ποτήρι χλιαρό γάλα ή χαμομήλι και αποφύγετε το κάπνισμα πριν από τον ύπνο. Αποφύγετε επίσης την κατανάλωση αλκοόλ, την έντονη άσκηση 4 ώρες πριν ξαπλώσετε και τα υπνωτικά χάπια.

- Σηκωθείτε την ίδια ώρα κάθε πρωί

Προσπαθείτε να τηρήσετε το ίδιο πρόγραμμα και το Σαββατοκύριακο ή τις αργίες και κοιμηθείτε αρκετά κάθε βράδυ ώστε να νιώθετε ξεκούραση.

- Αποφύγετε τον ύπνο κατά τη διάρκεια της ημέρας

Μην κοιμηθείτε τη μέρα αν είναι εφικτό αφού κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει διαταραχή στο νυχτερινό σας ύπνο. Κάντε το υπνοδωμάτιο σας ήσυχο, σκοτεινό και λίγο δροσερό.

- Κρατήστε ένα κανονικό πρόγραμμα

Πρόγραμμα στον τρόπο διατροφής, ύπνου και άλλων δραστηριοτήτων ώστε να κρατάτε ομαλά το ρολόι του σώματος!

 

Φώτης Καψιμάλης
Πνευμονολόγος, Ιατρός Διαταραχών Ύπνου
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
.

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.