Web
Analytics
6 οφέλη για την υγεία της γλυκοπατάτας - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

6 οφέλη για την υγεία της γλυκοπατάτας

Οι γλυκοπατάτες, με την επιστημονική ονομασία Ipomoea batatas, είναι γλυκές και η ρίζα τους που είναι και το φαγώσιμο τμήμα του φυτού περιέχει άμυλο, ενώ καλλιεργούνται σε όλο τον κόσμο.

Τις βρίσκετε σε διάφορα μεγέθη και χρώματα συμπεριλαμβανομένων του πορτοκαλί, του λευκού και του μωβ, και είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες.

Αυτές οι ρίζες αποτελούν ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή σας.

Εδώ είναι 5 εκπληκτικά οφέλη για την υγεία των γλυκοπατατών.

Υψηλή θρεπτική αξία

Οι γλυκοπατάτες αποτελούν μια μεγάλη πηγή φυτικών ινών, βιταμινών και μετάλλων.

Ένα φλιτζάνι (200 γραμμάρια) ψητής γλυκοπατάτας με φλούδα παρέχει:

  • Θερμίδες: 180
  • Υδατάνθρακες: 41,4 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνη: 4 γραμμάρια
  • Λιπαρά: 0,3 γραμμάρια
  • Ίνες: 6,6 γραμμάρια
  • Βιταμίνη Α: 769% ΣΗΠ
  • Βιταμίνη C: 65% του ΣΗΠ
  • Μαγγάνιο: το 50% του ΣΗΠ
  • Βιταμίνη Β6: 29% του ΣΗΠ
  • Κάλιο: 27% του ΣΗΠ
  • Παντοθενικό οξύ: 18% του ΣΗΠ
  • Χαλκό: 16% του ΣΗΠ
  • Νιασίνη: 15% του ΣΗΠ

Επιπλέον, οι γλυκοπατάτες-ειδικά οι πορτοκαλί και πορφυρές ποικιλίες-είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το σώμα από τις ελεύθερες ρίζες.

Οι ελεύθερες ρίζες είναι ασταθή μόρια που μπορούν να βλάψουν το DNA και να προκαλέσουν φλεγμονή.

Οι ελεύθερες ρίζες έχουν συνδεθεί με χρόνιες παθήσεις όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις και η γήρανση. Επομένως, η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά είναι καλό για την υγεία.

Ενισχύουν την ανοσία

Οι γλυκοπατάτες, ιδιαίτερα οι πορτοκαλί, περιέχουν υψηλές ποσότητες β-καροτίνης που μετατρέπονται σε βιταμίνη Α στο σώμα.

Η βιταμίνη Α είναι ζωτικής σημασίας στη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος και η έλλειψη της έχει συνδεθεί με μειωμένη ανοσία.

Είναι επίσης  απαραίτητη στο να διατηρεί τις βλεννογόνες μεμβράνες (ειδικά την επένδυση του εντέρου) υγιείς.

Ένα υγιές έντερο είναι επίσης σημαντικό σε ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.

Βελτιώνουν την υγεία των ματιών

Η β-καροτίνη χρησιμοποιείται επίσης για τον σχηματισμό υποδοχέων ανίχνευσης φωτός στα μάτια, υποστηρίζοντας την υγεία των ματιών. Οι μωβ γλυκοπατάτες πιθανόν να υποστηρίζουν την υγιή όραση λόγω των ανθοκυανινών που περιέχουν, οι οποίες προστατεύουν τα κύτταρα των ματιών από την βλάβη.

Ενισχύουν την εντερική υγεία

Οι γλυκοπατάτες μπορούν να βελτιώσουν την εντερική υγεία λόγω της περιεκτικοτητάς τους σε φυτικές ίνες. Υπάρχουν δύο είδη φυτικών ινών, οι διαλυτές και οι αδιάλυτες. Οι ίνες δεν μπορούν να αφομοιωθούν και παραμένουν μέσα στο πεπτικό σύστημα, ενώ παρέχουν μια ποικιλία από οφέλη για την υγεία που σχετίζονται με το έντερο.

Οι ιξώδεις ίνες-ένας τύπος διαλυτής ίνας-απορροφούν το νερό και μαλακώνουν τα κόπρανα, ενώ οι μη ιξώδεις ίνες είναι αδιάλυτες ίνες που δεν απορροφούν το νερό αλλά προσθέτουν όγκο.

Ορισμένες διαλυτές και αδιάλυτες ίνες, έχουν υποστεί ζύμωση από τα βακτήρια στο παχύ έντερο, παράγοντας λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας που τροφοδοτούν τα κύτταρα της εντερικής επένδυσης και τα διατηρούν υγιή και ισχυρά.

Τα αντιοξειδωτικά στις γλυκοπατάτες βελτιώνουν επίσης την εντερική υγεία.

Μελέτες με δοκιμαστικούς σωλήνες έχουν δείξει ότι τα αντιοξειδωτικά στις μωβ γλυκοπατάτες προάγουν την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων του εντέρου.

Οι υψηλότερες ποσότητες καλών βακτηρίων του εντέρου σχετίζονται με την καλύτερη υγεία των εντέρων και με μικρότερο κίνδυνο συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου (IBS) και λοιμώδους διάρροιας.

Προστατεύον έναντι του καρκίνου

Τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στις  γλυκοπατάτες ενδέχεται να προστατεύουν από ορισμένες μορφές καρκίνου.

Οι μωβ γλυκοπατάτες περιέχουν αντιοξειδωτικά που ονομάζονται ανθοκυανίνες, που έχουν αποδειχτεί ότι επιβραδύνουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων, όπως εκείνων του παχέος εντέρου, του στομάχου και του μαστού.

Ομοίως, μελέτες σε ζώα έχουν διαπιστώσει ότι η κατανάλωση των μωβ γλυκοπατατών έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερα ποσοστά καρκίνου του παχέος εντέρου σε πρώιμο στάδιο.

Τα εκχυλίσματα από πορτοκαλί γλυκοπατάτας και φλούδες γλυκοπατάτας έχουν επίσης δείξει προστατευτικές ιδιότητες κατά του καρκίνου σε εργαστηριακές μελέτες.

Υποστηρίζουν την εγκεφαλική υγεία

Οι ανθοκυάνες που περιέχονται στις μωβ γλυκοπατάτες υποστηρίζουν την υγεία του εγκεφάλου μειώνοντας τη φλεγμονή και εμποδίζοντας τις βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες. Αυτά τα αντιοξειδωτικά βελτιώνουν επίσης τη μάθηση και τη μνήμη, σύμφωνα με μελέτες σε ζώα.

Μπορείτε να προσθέσετε τις γλυκοπατάτες στη διατροφή σας και να αποκομίσετε αυτά τα οφέλη με πολλούς τρόπους. Μπορείτε να τις καταναλώσετε με ή χωρίς φλούδα, ψητές, βραστές, τηγανητές ή μαγειρεμένες στον ατμό.

 

Πηγές

Natural News

EcoWatch

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συντακτική ομάδα

Από την Συντακτική Ομάδα του dromostherapeia.gr

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.