Web
Analytics
10 τρόφιμα που σας προστατεύουν από τον ήλιο - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

10 τρόφιμα που σας προστατεύουν από τον ήλιο

Η βιταμίνη D παράγεται όταν η ηλιακή ακτινοβολία έρχεται σε επαφή με το δέρμα, η οποία βοηθά στη διατήρηση της βέλτιστης ανοσίας και της οστικής υγείας.

Η επαναλαμβανόμενη έκθεση στον ήλιο, μπορεί να βλάψει το δέρμα και να προκαλέσει κηλίδες, λεπτές γραμμές, χαλάρωση κ.α

Αν οι βλάβες στο δέρμα μεγαλώνουν με το πέρασμα του χρόνου, τότε μπορεί να οδηγήσουν σε καρκίνο του δέρματος.

Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν αντηλιακά, αλλά περιέχουν συχνά χημικές ουσίες που είναι επιβλαβείς για το δέρμα.

Το χημικό συστατικό οξυβενζόνη, για παράδειγμα, έχει κατηγορηθεί ότι καταστρέφει την υγεία και το περιβάλλον.

Τρόφιμα που προστατεύουν από τον ήλιο

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ορισμένα τρόφιμα μπορούν να είναι εξίσου αποτελεσματικά με τα αντηλιακά. Επιπλέον, τα περισσότερα τρόφιμα που προστατεύουν από τη βλάβη που προκαλεί ο ήλιος,  βοηθούν στη διατήρηση της βέλτιστης υγείας του δέρματος

Μερικά από αυτά τα τρόφιμα είναι:

Καρπούζι

Αποτελεί εξαιρετική πηγή λυκοπενίου, ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει από τον ήλιο, βοηθά στη μείωση του κοκκινίσματος και καταπολεμά τη γήρανση του δέρματος.

Αυτό  το τροπικό φρούτο περιέχει επίσης άφθονες ποσότητες βιταμίνης C, ένα βασικό μικροθρεπτικό συστατικό που έχει διαπιστωθεί ότι καταπολεμά τις επιδράσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας (UV).

Ντομάτα

Η κατανάλωση της ντομάτας μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από τον ήλιο, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας της σε λυκοπένιο.

Μια μελέτη του 2001, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «The Journal of Nutrition», διαπίστωσε ότι η ντομάτα μπορεί να προστατεύσει το δέρμα από το κοκκίνισμα που προκαλείται από την υπεριώδη ακτινοβολία.

Επίσης, έχει βρεθεί ότι  το λυκοπένιο καταπολεμά τη βλάβη του DNA, έναν σημαντικό πρόδρομο του καρκίνου.

Γκουάβα

Η γκουάβα (guava) θεωρείται μία από τις πιο ισχυρές τροφές που προστατεύουν από τον ήλιο, λόγω της πλούσιας περιεκτικότητάς της σε βιταμίνη C και λυκοπένιο. Μια μερίδα γκουάβα των 100 γρ περιέχει τέσσερις φορές την ποσότητα βιταμίνης C που συναντάται σε ένα πορτοκάλι.

Μύρτιλα

Αυτό το καλοκαιρινό φρούτο αποτελεί μια από τις πλουσιότερες πηγές αντιοξειδωτικών, που βοηθούν στην καταπολέμηση των βλαβών που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες, λόγω της υπεριώδους ακτινοβολίας. Επίσης, τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν το δέρμα από κυτταρικές βλάβες που μπορούν να προκαλέσουν πρόωρη γήρανση. Επιπλέον, τα μύρτιλα (blueberries) είναι πλούσια σε βιταμίνη C.

Καρότα

Το β-καροτένιο, το κόκκινο-πορτοκαλί χρωστικό που «κρύβεται» πίσω από την ξεχωριστή εμφάνιση του καρότου, αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό. Τα καρότα περιέχουν επίσης μεγάλες ποσότητες λυκοπενίου και βιταμίνης C. Μαζί, αυτές οι τρεις ενώσεις προστατεύουν το δέρμα από βλάβες του ήλιου.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Τα πράσινα φυλλώδη χόρτα, όπως το σπανάκι, το μαρούλι και το λάχανο kale, αποτελούν εξαιρετικές πηγές των αντιοξειδωτικών λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, που υποστηρίζουν την υγεία των ματιών. Επιπλέον, αυτά τα αντιοξειδωτικά διατηρούν την ελαστικότητα του δέρματος και προστατεύουν από την επιβλαβή υπεριώδη ακτινοβολία.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε φαινολικές ενώσεις που δρουν ως αντιοξειδωτικά. Συγκεκριμένα, ένα αντιοξειδωτικό που ονομάζεται epigallocatechin-3-gallate (EGCG) έχει βρεθεί ότι προστατεύει από τις επιβλαβείς συνέπειες της υπεριώδους ακτινοβολίας.

Σταυρανθή λαχανικά

Τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο, το λάχανο και το κινέζικο λάχανο (bok choy), περιέχουν μια οργανική ένωση, πλούσια σε θείο, που ονομάζεται σουλφοραφάνη και βοηθά στην προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία. Ειδικότερα, το κουνουπίδι είναι επίσης μια σπουδαία πηγή ιστιδίνης, ένα απαραίτητο αμινοξύ. Η ιστιδίνη βοηθά στην αύξηση της παραγωγής του ουροκανικού οξέος, που βοηθά στην απορρόφηση της υπεριώδους ακτινοβολίας.

Λιπαρά ψάρια

Η κατανάλωση λιπαρών ψαριών όπως ο σολομός, ο τόνος και η ρέγγα μπορούν να ενισχύσουν τη φυσική άμυνα του δέρματος ενάντια στις βλάβες του ήλιου. Αυτό συμβαίνει επειδή ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα βοηθούν στην ενίσχυση της ανοσίας του δέρματος στο φως του ήλιου. Επίσης, τα ωμέγα-3 βοηθούν στη διατήρηση της βέλτιστης υγείας του δέρματος.

Ξηροί καρποί και σπόροι

Τα αμύγδαλα, οι λιναρόσποροι και οι σπόροι chia είναι σπουδαίες φυτικές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που προστατεύουν από το ηλιακό έγκαυμα. Επίσης, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε, ένα αντιοξειδωτικό που όχι μόνο προστατεύει από τις βλάβες του ήλιου αλλά ενυδατώνει και το δέρμα.

Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο του δέρματος. Εκτός από την κατανάλωση τροφών που βοηθούν στην καταπολέμηση της βλάβης από τον ήλιο, πρέπει να παραμένετε μακριά από τον ήλιο κατά τις θερμότερες ώρες της ημέρας. Επίσης, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, πρέπει να χρησιμοποιούνται καπέλα, γυαλιά ηλίου και ομπρέλες.

 

Συγγραφέας άρθρου: Divina Ramirez

 

Μετάφραση/απόδοση από το www.dromostherapeia.gr με πληροφορίες από το Natural News

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Συντακτική ομάδα

Από την Συντακτική Ομάδα του dromostherapeia.gr

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « 6 συντηρητικά τροφίμων που βλάπτουν την υγεία

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.