Web
Analytics
Χρόνιος Πόνος στον Αυχένα - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Ο πόνος στον αυχένα χαρακτηρίζεται χρόνιος όταν διαρκεί περισσότερο από 6 μήνες, ενώ αφορά περίπου επτά στους δέκα ενήλικες. Το ερώτημα που τίθεται βέβαια είναι τι μπορούμε να κάνουμε; Συνήθως αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά με την τεχνική της κινητοποίησης της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης (ΑΜ/ΣΣ), ( Manual Therapy – spinal mobilization ).

xronios_auxenas-tigginaggas1

Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε, ότι στην αντιμετώπιση του, σημαντικό ρόλο μπορεί να έχει το πρόγραμμα των ασκήσεων. Ένα πρόγραμμα ασκήσεων ήπιο και εύκολο στην εκτέλεση.

Γενικά δεν υπάρχει μια μόνο αιτία για τον χρόνιο πόνο στον αυχένα. Μπορεί να υπάρχει διάγνωση για κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου, whiplash syndrome, εκφυλιστικές αλλοιώσεις, ευθειασμό, κ.α. Οι περισσότερες από αυτές τις καταστάσεις έχουν κάτι κοινό: Επηρεάζουν συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες, στις οποίες πρέπει να εστιάσουμε. Είναι εκείνες που σχεδιάστηκαν να μας βοηθούν να διατηρούμε την φυσιολογική λόρδωση στην ΑΜ/ΣΣ. Επιπρόσθετα αυτοί οι μύες συγκρατούν το κεφάλι στην όρθια στάση. Ονομάζονται 'μακρός κεφαλικός μυς' και 'longus colli', δηλαδή οι εν τω βάθει καμπτήρες μύες του αυχένα. Βρίσκονται βαθιά στην πρόσθια επιφάνεια των αυχενικών σπονδύλων.

Σε ασθενείς με χρόνιο πόνο στον αυχένα, επέρχεται κούραση σε αυτούς τους μύες, πιο σύντομα από ότι σε ανθρώπους που δεν έχουν πρόβλημα. Συνέπεια αυτού είναι άλλες μυϊκές ομάδες να αναγκάζονται να εργάζονται περισσότερο για να καλύψουν τη διαφορά. Με τον τρόπο αυτό διαταράσσεται η ισορροπία.

askisi1ayxenas

askisi2auxenas

askisi3auxenas

Η εξέταση για να αξιολογηθούν οι εν τω βάθει καμπτήρες μύες του αυχένα είναι απλή: Ξαπλώστε ανάσκελα. Μαζέψτε το πηγούνι προς το στήθος και ανασηκώστε το κεφάλι, διατηρήστε αυτή τη θέση για 10 δευτερόλεπτα. Αν ο αυχένας σας αρχίζει να τρέμει ή δεν μπορείτε να συγκρατήσετε το πηγούνι μαζεμένο, σημαίνει ότι οι εν τω βάθει καμπτήρες μύες είναι σε καταπόνηση και απαιτείται φροντίδα.

Αρχικά μπορείτε να απλά να μαζεύεται το πηγούνι προς το στήθος ενώ κάθεστε ή είστε όρθιοι. Ξεκινήστε να το κάνετε 10 επαναλήψεις 2 με 3 φορές την ημέρα. Φροντίστε ενδιάμεσα να ξεκουράζεστε ικανοποιητικά. Όταν πλέον αυτή η άσκηση γίνεται άνετα τότε προσπαθήστε να την κάνετε ενώ είστε ξαπλωμένοι ανάσκελα. Ξεκινήστε με 10 επαναλήψεις. Προοδευτικά αυξήστε τις επαναλήψεις μέχρι να επιτύχετε 20 επαναλήψεις, 2 με 3 φορές την ημέρα. Μην ξεχνάτε ότι δεν πρόκειται για αγώνα ταχύτητας αλλά για μαραθώνιο. Δεν μας ενδιαφέρει η μυϊκή ενδυνάμωση αλλά η αντοχή. Ο αυχένας στηρίζει το κεφάλι δεν σηκώνει βάρη. Μόλις επιτύχετε αυτόν τον στόχο τότε είστε έτοιμοι για πιο φιλόδοξα προγράμματα μυϊκής ενδυνάμωσης.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ:

  • Σε κάθε περίπτωση με περιμένετε να υπάρχει μια μόνο αιτία για τον πόνο στον αυχένα.
  • Διατηρηθείτε όσο περισσότερο ενεργοί μπορείτε, εκτελώντας απλές ασκήσεις, ενώ προσπαθήστε να μειώσετε το άγχος.
  • Μπορεί να απαιτηθεί συνδυασμός θεραπευτικών προσεγγίσεων για την αντιμετώπιση του προβλήματος, περιλαμβάνοντας την τεχνική της σπονδυλικής κινητοποίησης (spinal mobilization).
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Χαράλαμπος Γ. Τιγγινάγκας,  MT, CST, ΜΝΤ

Φυσικοθεραπευτής
Προϊστάμενος Τμήματος Φυσικοθεραπείας, Νοσοκομείου «Ο Άγιος Σάββας»
Κέντρο Λειτουργικής Αποκατάστασης "PHYSIO release"

Βιογραφικό

Ιστοσελίδες

www.physio.gr

http://craniosacral.gr

 

Ιστότοπος: craniosacral.gr/

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.