Web
Analytics
Oδηγός λειτουργικών μανιταριών - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Oδηγός λειτουργικών μανιταριών

Για χιλιάδες χρόνια, πολιτισμοί από όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν τα πολύτιμα μανιτάρια ως «λειτουργικά τρόφιμα», αναγνωρίζοντας τις εξαιρετικές τους ιδιότητες που προάγουν την υγεία. Οι παραδοσιακοί θεραπευτές γνωρίζουν ότι αυτά τα μανιτάρια έχουν τεράστια θρεπτική αξία και καθένα από αυτά έχει μοναδικά οφέλη για την υγεία. Η εντατική έρευνα που διεξήχθη με την πάροδο των ετών έφερε στο φως πολλά από αυτά τα οφέλη και συνέβαλε στην αύξηση της δημοτικότητας των λειτουργικών μανιταριών. Συγκεκριμένα, είναι γνωστό ότι υποστηρίζουν την υγιή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος λόγω των υψηλών επιπέδων πολυσακχαριτών όπως οι β-γλυκάνες. Σε αυτό το άρθρο θα μάθετε για την επιστήμη πίσω από τα λειτουργικά μανιτάρια και τις ισχυρές ικανότητές τους για ανοσοποίηση, καθώς και τα κορυφαία έξι λειτουργικά μανιτάρια που μπορείτε να ενσωματώσετε στην καθημερινή σας ρουτίνα.

Οι Φαραώ της Αρχαίας Αιγύπτου εξασφάλιζαν για τον εαυτό τους ολόκληρη τη σοδειά μανιταριών, πιστεύοντας ότι προσφέρουν αθανασία, ενώ σε πολλά μέρη του κόσμου τελούνταν λατρευτικές τελετές για τα μανιτάρια. Τα μανιτάρια, αν και συνήθως ομαδοποιούνται στα λαχανικά, αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία τροφίμων, διότι είναι μύκητες. Εξαιτίας της ύπαρξης άγριων ειδών που είναι δηλητηριώδη ή περιέχουν τοξικές ουσίες, η κατανάλωση μανιταριών είναι πολύ μικρή σε διάφορα μέρη του κόσμου, ενώ σε περιοχές όπου τα μανιτάρια καλλιεργούνται, καταναλώνονται άφοβα.

Τα λειτουργικά μανιτάρια είναι γνωστό ότι παρέχουν σε όσους τα τρώνε διάφορα οφέλη για την υγεία, καθιστώντας τα βασικά σε πολλά προϊόντα υγείας και ευεξίας.

Τις τελευταίες δεκαετίες, τα οφέλη των λειτουργικών μανιταριών έχουν προσχωρήσει και στη Δύση, ωστόσο οι ασιατικές χώρες έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο τα οφέλη των λειτουργικών μανιταριών εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Τι είναι τα λειτουργικά μανιτάρια;

Όταν μιλάμε για μανιτάρια, οι περισσότεροι άνθρωποι συνήθως σκέφτονται το κοινό μανιτάρι (Agaricus bisporus) που βρίσκεται στα τοπικά παντοπωλεία.

Ενώ το κοινό μανιτάρι είναι νόστιμο και προσφέρει τα δικά του μοναδικά οφέλη για την υγεία, τα λειτουργικά μανιτάρια χρησιμοποιούνται στην παραδοσιακή και λαϊκή ιατρική για τις πολλές θεραπευτικές εφαρμογές τους.

Τα λειτουργικά μανιτάρια αναπτύσσονται συχνά σε πυκνά δάση, σε πεσμένα ξύλα ή ακόμα και στα κεφάλια κάμπιων ψηλά στο οροπέδιο του Θιβέτ. Οι παραδοσιακοί θεραπευτές γνωρίζουν ότι αυτά τα μανιτάρια είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά, το καθένα με το δικό του σύνολο οφελών για την υγεία.

Η εντατική έρευνα που διεξήχθη με την πάροδο των ετών έφερε στο φως πολλά από αυτά τα οφέλη και Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα μανιτάρια που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα συνέβαλε στην αύξηση της δημοτικότητας των λειτουργικών μανιταριών.

Λειτουργικά μανιτάρια και ανοσοποιητικό σύστημα

Οι φαρμακευτικές ιδιότητες των λειτουργικών μανιταριών διαφέρουν πολύ από το ένα μανιτάρι στο άλλο. Ωστόσο, σχεδόν όλα φαίνεται να υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα, επιτρέποντας στο σώμα να καταπολεμά τις εξωτερικές απειλές.

Οι ανοσο-υποστηρικτικές ικανότητες των λειτουργικών μανιταριών μπορούν να αποδοθούν στο υψηλό επίπεδο πολυσακχαριτών, όπως οι β-γλυκάνες. Αυτές οι ενώσεις είναι ευρέως διαδεδομένες στο βασίλειο των μανιταριών και μελέτες έχουν δείξει ότι οι β-γλυκάνες και άλλοι πολυσακχαρίτες μπορούν να υποστηρίξουν τις υγιείς λειτουργίες του ανοσοποιητικού σας συστήματος.1

Φυσικά, δεν παρέχουν όλα τα μανιτάρια στο σώμα την ανοσολογική υποστήριξη που χρειάζεται - στην πραγματικότητα, μερικά είναι καλύτερα σε σχέση με άλλα.

Εάν θέλετε να μάθετε ποια λειτουργικά μανιτάρια είναι εξαιρετικοί υποστηρικτές του ανοσοποιητικού συστήματος, δοκιμάστε να ρίξετε μια ματιά στις ακόλουθες έξι γνωστές ποικιλίες.

Cordyceps

Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι Cordyceps: Cordyceps Sirensis και Cordyceps Militaris. Και τα δύο είναι εξαιρετικά ευεργετικά για το σώμα.

1. Το C. sinensis χρησιμοποιείται στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική για αιώνες. Οι βασιλικές και οι ελίτ οικογένειες στην Κίνα το χρησιμοποιούν ως τονωτικό για ενέργεια, ζωτικότητα και αντοχή, εδώ και χιλιάδες χρόνια. Επιπλέον, παραδοσιακά χρησιμοποιείται για την ενίσχυση του σώματος. Ωστόσο, αυτός ο τύπος Cordyceps είναι εξαιρετικά ακριβός και δύσκολο να βρεθεί.2,3

2. Το C. Militaris είναι η πιο κοινή μορφή μανιταριών Cordyceps που μπορούν να καλλιεργηθούν στο εμπόριο. Είναι γνωστό ότι υποστηρίζει υγιή επίπεδα ενέργειας, καθώς και διατηρεί τη βέλτιστη ανοσολογική υγεία.

Chaga

Το μανιτάρι Chaga (Inonotus obliquus) - επίσης γνωστό ως black mass ή clinker polypore - χρησιμοποιείται ως φάρμακο εδώ και αιώνες στη Ρωσία και σε άλλες χώρες της Βόρειας Ευρώπης, ειδικότερα, για την ενίσχυση των υγιών ανοσολογικών λειτουργιών και της υγείας γενικότερα. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα μανιτάρια chaga βοηθούν στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος με διάφορους τρόπους. Το Chaga έχει αποδειχθεί ότι υποστηρίζει τη φυσική ικανότητα του σώματος να παράγει λευκά αιμοσφαίρια, τα οποία χρησιμοποιεί το σώμα για την καταπολέμηση των εξωτερικών απειλών.4,5

Shiitake

Ίσως τα πιο αναγνωρίσιμα μανιτάρια σε αυτήν τη λίστα, τα μανιτάρια shiitake (Lentinula edodes) χρησιμοποιούνται συνήθως σε διάφορες κουζίνες της Ανατολικής Ασίας αλλά και ως παραδοσιακά φάρμακα για τα οφέλη που προσφέρουν στην υγεία.

Όπως με τα περισσότερα από τα λειτουργικά μανιτάρια σε αυτήν τη λίστα, το shiitake περιέχει υψηλές ποσότητες πολυσακχαριτών. Έχοντας αυτό κατά νου, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση μανιταριών shiitake καθημερινά μπορεί να υποστηρίξει το ανοσοποιητικό σύστημα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.6

Περαιτέρω μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι τα συμπληρώματα shiitake μπορούν να διατηρήσουν υγιείς ανοσολογικές λειτουργίες σε ηλικιωμένους ενήλικες.7

Maitake

Το όνομα maitake σημαίνει «μανιτάρι χορού» στα Ιαπωνικά. Αυτό συμβαίνει επειδή οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι αν βρείτε αυτό το μανιτάρι, θα χορέψετε από χαρά, χάρη σε όλες τις ιδιότητες που διαθέτει που προάγουν την υγεία.

Το Maitake (Grifola frondosa) προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία και αυτό, φυσικά, περιλαμβάνει οφέλη για το ανοσοποιητικό σύστημα.

Το Maitake είναι πλούσιο σε πολυσακχαρίτες που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό, όπως η β-γλυκάνες. Επιπλέον, οι β-γλυκάνες στο maitake έχουν ένα μοναδικό μοτίβο διακλάδωσης που τις καθιστά ιδανικές πηγές αυτών των μορίων. Μελέτες έχουν δείξει ότι, χάρη στην υψηλή ποσότητα αυτών των πολυσακχαριτών, η τακτική κατανάλωση μανιταριών maitake μπορεί να συμβάλει στην προώθηση της βέλτιστης ανοσοποιητικής υγείας.8,9

Reishi

Το μανιτάρι reishi (Ganoderma lucidum) αναπτύσσεται σε ζεστές και υγρές περιοχές στην Ασία. Εδώ και χρόνια, αυτό το μανιτάρι υπήρξε βασικό στοιχείο στην ανατολική ιατρική. Στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική, όπου είναι γνωστό ως lingzhi, το μανιτάρι reishi θεωρείται ως «βότανο πνευματικής ισχύος», συμβολίζοντας την ευημερία και τη μακροζωία.

Εκτός από τους πολυσακχαρίτες που υπάρχουν στα περισσότερα μανιτάρια, το reishi είναι επίσης πλούσιο σε άλλα βιοδραστικά μόρια, όπως τερπενοειδή, στεροειδή, φαινόλες, νουκλεοτίδια και τα παράγωγά τους.10

Μελέτες έχουν δείξει ότι το reishi υποστηρίζει φυσικά ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.11

Lion’s Mane

Το Lion’s mane ή χαίτη του λιονταριού (Hericium erinaceus) είναι ένα μεγάλο λευκό μανιτάρι που πήρε το όνομά του από το πώς μοιάζει με χαίτη λιονταριού καθώς μεγαλώνει. Αυτό το μανιτάρι έχει χρησιμοποιηθεί τόσο στη μαγειρική όσο και για ιατρικές χρήσεις σε διάφορες χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία, η Ιαπωνία και η Κορέα.

Η έρευνα έχει δείξει ότι το Lion’s mane μπορεί να βοηθήσει στην υποστήριξη του εντερικού ανοσοποιητικού συστήματος.

Αυτό είναι το μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος που υπερασπίζεται το σώμα από εξωτερικές απειλές που εισέρχονται μέσω του στόματος ή της μύτης.12 Περαιτέρω μελέτες φαίνεται να δείχνουν ότι το Lion’s mane προάγει το ανοσοποιητικό σύστημα υποστηρίζοντας τα φιλικά βακτήρια του εντέρου.13

 

Συγγραφέας άρθρου: Γουίλιαμ Τάιλερ, ND

 

Αναφορές

1. https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007% 2F978-3-319-03751-6_6-1

2. https://bmccomplementmedtherapies.biomedcentral.com/articles/10.1186/ s12906-019-2483-y

3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4371127/

4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3774877/

5. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21820502/

6. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25866155/

7. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26135107/

8. https://doctormurray.com/maitake-for-immune-support/

9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4202470/

10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK92757/

11. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20574926/

12. https://www.healthline.com/nutrition/lions-mane-mushroom#section9

13. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28713364/

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Holistic Life

Το περιοδικό Holistic Life ασχολείται συστηματικά -βάσει διεθνών επιστημονικών ερευνών που αφορούν τις συμπληρωματικές/εναλλακτικές θεραπείες- με τη μη συμβατική ιατρική, την ιπποκρατική ιατρική, τη διατροφή, τα νέα υγείας και διατροφής, τη βοτανοθεραπεία, την ανθρωποσοφία και την ποιότητα ζωής. 

Ιστότοπος: https://www.holisticlife.gr
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Ιριδοσκόπηση & Ιριδοανάλυση

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.