Web
Analytics
Επιλέξτε το στρώμα που ξεκουράζει το σώμα σας - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Επιλέξτε το στρώμα που ξεκουράζει το σώμα σας

Γράφει: Τούσα Ζάππα, για το περιοδικό K-Life

 

Μάθετε με ποια κριτήρια θα επιλέξετε το κατάλληλο στρώμα για το σώμα σας και το... κρεβάτι σας, τι πρέπει να προσέξετε όταν το αγοράζετε, αλλά και πώς να το φροντίζετε, ώστε να σας εξασφαλίσει άνετο και ξεκούραστο ύπνο για πολύ καιρό.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι ένα κακό στρώμα προκαλεί σκελετικούς και μυϊκούς πόνους, ύπνο που δεν ξεκουράζει, ανησυχία, αϋπνία, πονοκεφάλους, κακή διάθεση και άλλα πολλά.

Ξυπνάτε κάθε πρωί πιασμένοι, με κακή διάθεση ή νιώθοντας ακόμα πιο κουρασμένοι. Μήπως ο «ένοχος» για όλα αυτά «κοιμάται» μαζί σας, στο κρεβάτι σας; Μήπως είναι το «γερασμένο», φθαρμένο ή κακής ποιότητας στρώμα που σας δημιουργεί όλα αυτά τα προβλήματα; Γι' αυτό, το στρώμα πρέπει να το επιλέγετε με προσοχή και να ελέγχετε συχνά την κατάσταση του.

Ποιο θεωρείται «σωστό» στρώμα;

Επειδή οι ανάγκες αλλά και οι προτιμήσεις του κάθε ανθρώπου διαφέρουν, το σωστό στρώμα δεν είναι το ίδιο για όλους. Σε γενικές γραμμές, πάντως, μπορούμε να πούμε ότι πρέπει να βοηθά στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης και να απορροφά τις πιέσεις των ποδιών, της λεκάνης και των ώμων. Επίσης, να στηρίζει τον αυχένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην «ενοχλείται» και να επιτυγχάνεται η σωστή κυκλοφορία του αίματος.
 
Μην πιστέψετε στο μύθο που λέει ότι ένα στρώμα για να είναι καλό πρέπει να είναι σκληρό. Καλό (με άλλα λόγια, κατάλληλο) είναι αυτό που είναι άνετο και σας στηρίζει σωστά. Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν κάποιες γενικές κατευθύνσεις, σύμφωνα με τις οποίες τα σκληρά στρώματα ενδείκνυνται για όσους κοιμούνται ανάσκελα ή για όσους έχουν αυξημένο βάρος, τα ημίσκληρα για όσους κοιμούνται μπρούμυτα και τα μαλακά για μικρότερες ηλικίες, για εκείνους που κοιμούνται στο πλάι ή έχουν χαμηλό βάρος. Πάντως, αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα στην πλάτη ή τη μέση, ο ορθοπεδικός είναι αυτός που θα σας συμβουλεύσει ποιος βαθμός σκληρότητας είναι κατάλληλος για την περίπτωση σας.
 
Το εσωτερικό του στρώματος πρέπει να αποτελείται από σύγχρονα ανθεκτικά υλικά (όπως λάτεξ και αφρό πολυουρεθάνης), ενώ το ύφασμα του να είναι βαμβακερό και όχι συνθετικό (κατηγορείται ότι προκαλεί εφίδρωση, στατικό ηλεκτρισμό, δυσφορία).
 
Σχετικά με τους διάφορους τύπους που κυκλοφορούν να γνωρίζετε ότι, όταν χαρακτηρίζουν ένα στρώμα ορθοπεδικό, σημαίνει ότι κρατάει τη σπονδυλική στήλη σε οριζόντια θέση, ενώ ανατομικό είναι αυτό που αγκαλιάζει το σώμα και εφαρμόζει στις καμπύλες του.

Πώς θα επιλέξετε το καταλληλότερο

Για να αγοράσετε το κατάλληλο στρώμα, πρέπει πρώτα από όλα να έχετε μετρήσει σωστά τις διαστάσεις. Θα μετρήσετε δηλαδή το εσωτερικό του κρεβατιού, και όχι το παλιό σας στρώμα, με ένα μεταλλικό ή ξύλινο μέτρο: το μήκος, το πλάτος και το βάθος του από την επιφάνεια (π.χ. τελάρο ή σανίδες) στην οποία θα πατήσει το στρώμα.
 
Πριν αγοράσετε στρώμα, σκεφτείτε τι απαιτήσεις έχετε. Πρώτα από όλα, άνεση, δηλαδή να υποδέχεται απαλά το σώμα σας, χωρίς να το αναγκάζει να παίρνει άβολες στάσεις. Φυσικά, καλή στήριξη της σπονδυλικής στήλης και του σώματος, ώστε να μη βουλιάζετε κάθε φορά που αλλάζετε πλευρά. Και βέβαια, καλής ποιότητας υποαλλεργικά υλικά, που αντέχουν στην καθημερινή χρήση. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά, λοιπόν, θα επικεντρώσετε την προσοχή σας.
 
Δοκιμάστε το στρώμα ξαπλώνοντας σε αυτό για τουλάχιστον δέκα λεπτά σε διάφορες θέσεις. Μην ντρέπεστε. Δεν μπορείτε να κρίνετε την άνεση και τη στήριξη του ακουμπώντας στην άκρη του κρεβατιού ή ξαπλώνοντας για λίγα δευτερόλεπτα. Δοκιμάστε διαφορετικής σκληρότητας στρώματα, ώστε να διαπιστώσετε ποιο σας βολεύει καλύτερα και προσέξτε μην σας παραπλανήσει κάποιο μαλακό πάπλωμα. Ακόμα, μην πάτε να το αγοράσετε αν είστε πολύ κουρασμένοι, γιατί τότε κάθε στρώμα θα σας φαίνεται τέλειο.
Το ελάχιστο πάχος του στρώματος πρέπει να είναι 16 εκατοστά, ενώ το καλύτερο 18 - 20 εκ. Ελέγξτε, βέβαια, και το εσωτερικό του. Γι' αυτό είναι προτιμότερο να επιλέξετε κάποιο με φερμουάρ στο εξωτερικό κάλυμμα.

Καταπολεμήστε τα ακάρεα

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών, ένα μέσο στρώμα κρεβατιού περιέχει πάνω από 10.000 ακάρεα οικιακής σκόνης. Γι' αυτό, αν υποφέρετε από αλλεργίες, χρησιμοποιήστε ειδικά καλύμματα για να προφυλάξετε το στρώμα και το μαξιλάρι σας.
 
Για να απαλλαγείτε από ακάρεα και μύκητες, μπορείτε να ζητήσετε βιολογικό καθαρισμό από ειδικές εταιρείες (υπάρχουν πολλές διευθύνσεις στο Διαδίκτυο). Διαφορετικά, πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. κάθε 2 εβδομάδες) να βγάζετε τα στρώματα έξω, να τα χτυπάτε και να τα αφήνετε στον ήλιο (όταν δεν υπάρχει πολύ καυσαέριο). Ο καθαρισμός με ηλεκτρική σκούπα δεν ενδείκνυται, επειδή με την τριβή μπορεί να δημιουργηθεί στατικός ηλεκτρισμός, με συνέπεια τα ακάρεα να συγκεντρώνονται πιο εύκολα στο στρώμα.

Η απαραίτητη φροντίδα

Τα περισσότερα στρώματα πρέπει να αντικαθίστανται κάθε 10 χρόνια για λόγους υγιεινής. Για να διατηρήσετε σε καλύτερη κατάσταση το στρώμα σας, πρέπει να το γυρίζετε (πάνω και κάτω πλευρά, και κεφάλι - πόδια) περίπου ανά τρίμηνο, ώστε να φθείρεται ομοιόμορφα. Να το αερίζετε καλά σηκώνοντας όλα τα σκεπάσματα. Να πλένετε συχνά το προστατευτικό του κάλυμμα με κρύο νερό και ήπιο απορρυπαντικό και να βεβαιωθείτε ότι έχει στεγνώσει καλά πριν το χρησιμοποιήσετε και πάλι. Μην αφήσετε το στρώμα να βραχεί. Μη χρησιμοποιείτε υλικά για στεγνό καθάρισμα, επειδή τα χημικά μπορεί να βλάψουν τα υλικά στο εσωτερικό του.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
.

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.