Τα καλύτερα τσάγια βοτάνων για εύκολο ύπνο και χαλάρωση

Τα τσάγια βοτάνων κατατάσσονται στα πιο υγιεινά και δημοφιλέστερα ροφήματα στον κόσμο. Γι’ αυτό τον λόγο, δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη ότι έχουν χρησιμοποιηθεί ως φυσικές θεραπείες σε όλο τον κόσμο.

Τα τσάγια βοτάνων μπορούν να ωφελήσουν την υγεία, αν τα πίνετε τακτικά. Μεταξύ άλλων προάγουν τον ξεκούραστο ύπνο και την χαλάρωση.

Παρακάτω αναφέρονται τα καλύτερα τσάγια από βότανα  που χρησιμοποιούνται ως φυσική λύση για καλύτερο ύπνο.

Τσάι χαμομηλιού

Το τσάι χαμομηλιού θεωρείται ένα ήπιο ηρεμιστικό και βοηθάει στο να κοιμηθείτε εύκολα. Η τακτική του κατανάλωση βοηθάει στην αντιμετώπιση της χρόνιας αϋπνίας και άλλων προβλημάτων που σχετίζονται με τον ύπνο.

Το χαμομήλι οφείλει αυτές τις ιδιότητες  στην αντιοξειδωτική ουσία απιγενίνη (apigenin), η οποία δεσμεύει τους υποδοχείς του εγκεφάλου, για να μειώσει το άγχος και την φλεγμονή.

Τσάι λεβάντας

Το τσάι  λεβάντας είναι γνωστό για το αρωματικό και καταπραϋντικό  του άρωμα. Η λεβάντα παραδοσιακά είχε προστεθεί στο νερό της μπανιέρας από τους Έλληνες και τους Ρωμαίους, ώστε να εισπνέουν το ηρεμιστικό άρωμα του βοτάνου.

Αν υποφέρετε από άγχος, η χρήση της λεβάντας είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να ανακουφιστείτε γρήγορα, είτε με την μορφή της αρωματοθεραπείας είτε με την κατανάλωση της ως τσάι.

 Οι ενώσεις στην λεβάντα, που προάγουν τον καλό ύπνο είναι η λιναλοόλη (linalool) και ο οξικός λιναλυλεστέρας (linalyl acetate).

 Επιπλέον, το τσάι λεβάντας ηρεμεί τα νεύρα και μειώνει την κόπωση.

Τσάι βαλεριάνας

Για αιώνες, το τσάι βαλεριάνας ήταν χρήσιμο ως μια εξαιρετική θεραπεία για θέματα υγείας όπως αϋπνία, πονοκεφάλους και νευρικότητα.

Η βαλεριάνα επηρεάζει το σώμα με πολλούς τρόπους, ώστε να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε.

Πρώτα απ’ όλα, το βότανο περιέχει υψηλά επίπεδα των χημικών ουσιών λιναρίνη (linarin), σεσκιτερπένια (sesquiterpenes) και βελεποτριτικά (valepotriates), τα οποία διαθέτουν ιδιότητες που προκαλούν ύπνο.

Επιπλέον η βαλεριάνα μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα του γ-αμινοβουτυρικού οξέος (GABA), ενός σημαντικού νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου.

Ταυτόχρονα, το βελερενικό οξύ (valerenic acid) του βοτάνου μπορεί να αναστείλει τα ένζυμα που καταστρέφουν το GABA.

Τα συνδυασμένα αποτελέσματα αυτών των ιδιοτήτων μπορούν να  βελτιώσουν τα συνολικά επίπεδα του GABA, τα οποία προάγουν περαιτέρω  τον ποιοτικό ύπνο.

Τσάι πασιφλόρα

Το τσάι προέρχεται από τα αποξηραμένα λουλούδια, τους μίσχους και τα φύλλα του φυτού πασιφλόρα (passionflower).  

Οι θεραπευτικές ιδιότητες αυτού του βοτάνου είναι γνωστό ότι ανακουφίζουν τα συμπτώματα της αυπνίας, του άγχους και της κατάθλιψης.

Σύμφωνα με έρευνα το τσάι  πασιφλόρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου και να προάγει την χαλάρωση. Επίσης μπορεί να ωφελήσει σημαντικά τα άτομα με προβλήματα ψυχικής υγείας και να βελτιώσει την ευεξία.

Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν η πασιφλόρα λαμβάνεται σε συνδυασμό με άλλα βότανα, όπως ο λυκίσκος και η ρίζα βαλεριάνας,  η μίξη αυτή είναι εξίσου αποτελεσματική με το συνταγογραφούμενο φάρμακο Ambien (χωρίς τις παρενέργειες).

Τσάι Μαγνόλια (Μανώλια)

Το φυτό μαγνώλια (Magnolia) υπάρχει για πάνω από 100 εκατομμύρια χρόνια, καθιστώντας το ένα από τα πιο αρχαία βότανα που προάγουν τον ύπνο. Σήμερα είναι ευρέως γνωστό ότι ανακουφίζει το άγχος, επιφέρει τον ύπνο και την χαλάρωση.

Χρησιμοποιείται ακόμη και στην παραδοσιακή κινέζικη ιατρική για την θεραπεία των συμπτωμάτων της κοιλιακής δυσφορίας, της ρινικής συμφόρησης και του άγχους.

Το τσάι μαγνόλια προέρχεται κυρίως από το φλοιό του φυτού, αλλά χρησιμοποιεί επίσης τα στελέχη του φυτού και τους ξηρούς οφθαλμούς, τα οποία περιέχουν υψηλά επίπεδα της ένωσης honokiol. Αυτή η ένωση προωθεί την υπνηλία, καθώς μπορεί να τροποποιήσει τους υποδοχείς του GABA στον εγκέφαλο.

 

Μετάφραση/απόδοση από το www.dromostherapeia.gr με πληροφορίες από το Naturalnews

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Συντακτική ομάδα

Από την Συντακτική Ομάδα του dromostherapeia.gr

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.