Web
Analytics
Φύτρα: Ζωντανή τροφή, με εκπληκτικά οφέλη για την υγεία - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Φύτρα: Ζωντανή τροφή με εκπληκτικά οφέλη για την υγεία

Τα φύτρα είναι σπόροι ή κόκκοι (από όσπρια ή σιτηρά) που μουλιάζουν σε νερό για ορισμένο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να βλασταίνουν, ενώ τρώγονται ωμά. Είναι πλούσια σε ένζυμα και φυτικές ίνες.

Η βλάστηση ενισχύει την θρεπτική αξία των σπόρων και των κόκκων. Περιέχουν ορισμένα αντι-θρεπτικά συστατικά, όπως το φυτικό οξύ (phytic acid), το οποίο μπλοκάρει σημαντικά μέταλλα. Επίσης, αναστέλλει τα πεπτικά ένζυμα που μπορούν να προκαλέσουν δυσπεψία και εντερικά αέρια. Επιπλέον, αυξάνει το επίπεδο των μετάλλων και των βιταμινών, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης D.

Η διατροφολόγος Sheela Sehrawat από τη «Κλινική Διατροφής» στο Νέο Δελχί, εξηγεί: "Η βλάστηση αυξάνει τη θρεπτική αξία των συστατικών και παρέχει καλύτερη πέψη. Τα φύτρα έχουν 10 έως 100 φορές περισσότερη  γλυκοραφανίνη (glucoraphanin), ένζυμο που προστατεύει το σώμα από παράγοντες που προκαλούν καρκίνο. Επιπλέον, παρέχουν αντιοξειδωτικά και αυξάνουν τη δραστηριότητα της χλωροφύλλης, η οποία βοηθά στην αποτοξίνωση του σώματος, καθώς ενισχύει τα επίπεδα οξυγόνου στο σώμα."

Παρακάτω αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να προσθέσετε τα φύτρα στην διατροφή σας.

Πλούσια σε ένζυμα

Οι ειδικοί λένε ότι τα φύτρα περιέχουν έως και 100 φορές περισσότερα ένζυμα από τα ωμά λαχανικά και τα φρούτα. Τα ένζυμα είναι ειδικές πρωτεΐνες που συμβάλλουν στην επιτάχυνση των λειτουργιών του σώματος. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμα στο πεπτικό σύστημα, καθώς βοηθάνε στη διάσπαση των τροφών. Αυτό βοηθά στην ενίσχυση της διαδικασίας απορρόφησης των θρεπτικών συστατικών, όπως οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αμινοξέα.

Πλούσια σε φυτικές ίνες – Βοηθούν στην απώλεια βάρους

Τα φύτρα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και έχουν λίγες θερμίδες, γεγονός που τα καθιστά ιδανική τροφή για όσους παρακολουθούν το βάρος τους. Τα τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, σας βοηθούν να αισθάνεστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να περιορίσετε την επιθυμία για σνακ με πολλές θερμίδες.

Βοηθούν στην πέψη

Τα φύτρα έχουν μια ασυνήθιστα υψηλή περιεκτικότητα ζωντανών ενζύμων. Αυτά τα ένζυμα βοηθούν περαιτέρω στην ενίσχυση των μεταβολικών διεργασιών και στη βελτίωση των χημικών αντιδράσεων στο σώμα, ειδικά όταν πρόκειται για την πέψη. Τα ένζυμα βοηθούν στην αποτελεσματική διάσπαση του φαγητού και στην απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών από την πεπτική οδό. Τα φύτρα έχουν επίσης πολλές φυτικές ίνες που ρυθμίζουν την πέψη. Οι ίνες προσθέτουν όγκο στα κόπρανα, καθιστώντας ευκολότερο να περάσουν μέσα από το πεπτικό σύστημα.

Συμβάλλουν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε σίδηρο και χαλκό, τα φύτρα συμβάλλουν στη διατήρηση του αριθμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων, καθώς ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος. Καλύτερη κυκλοφορία του αίματος σημαίνει ότι περισσότερα θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο παρέχονται σε όλα τα κύτταρα του σώματος. Αυτό βελτιστοποιεί τις λειτουργίες τους και βοηθά στη βελτίωση της συνολικής υγείας.

Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Τα φύτρα είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Αυτή η ένωση είναι ζωτικής σημασίας για πολλές σωματικές λειτουργίες, ιδιαίτερα για το ανοσοποιητικό σύστημα. Η βιταμίνη C βοηθά στην τόνωση των λευκών αιμοσφαιρίων, των κυττάρων που είναι υπεύθυνα για την καταπολέμηση δυνητικά επιβλαβών μικροοργανισμών και για την άμυνα του οργανισμού από ασθένειες και λοιμώξεις.

Επιπλέον, τα φύτρα περιέχουν επίσης βιταμίνη Α

Αυτές οι βιταμίνες συμβάλλουν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών και αποτρέπουν το οξειδωτικό στρες, συμβάλλοντας έτσι στην ανοσολογική άμυνα.

Πλούσια σε πρωτεΐνες

Ενώ μερικοί καρποί και σπόροι αποτελούν πλούσιες πηγές πρωτεϊνών, η διαδικασία βλάστησης αυξάνει την περιεκτικότητά τους. Σε σύγκριση με την κατανάλωση κρέατος, τα φύτρα είναι ένας πρακτικός τρόπος για να λάβετε πρωτεΐνη χωρίς πρόσθετο λίπος, χοληστερόλη και θερμίδες. Ορισμένα φύτρα περιέχουν μέχρι και 35% πρωτεΐνη, καθιστώντας τα ιδανικές πηγές πρωτεϊνών για τους vegans και τους χορτοφάγους.

Η περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες αυξάνεται δραματικά

Αυτό ισχύει για τις βιταμίνες Α, Β-coplex, C και E. Η περιεκτικότητα σε βιταμίνες ορισμένων σπόρων ή κόκκων αυξάνεται έως και 20 φορές σε σχέση με την αρχική τιμή μέσα σε λίγες μόνο ημέρες από τη βλάστηση. Οι έρευνες δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της βλάστησης των φύτρων από φασόλια, η βιταμίνη Β1 αυξάνεται έως και 285%, η βιταμίνη B2 έως και 515% και η νιασίνη έως και 256%.

Περιέχουν οξυγόνο

Τα φύτρα περιέχουν οξυγόνο. Η τακτική κατανάλωση ακατέργαστων, ζωντανών τροφίμων που περιέχουν άφθονο οξυγόνο είναι πολύτιμη για την υγεία. Επίσης, αποτελούν μια καλή πηγή βασικών λιπαρών οξέων (η δυτική διατροφή είναι γενικά ανεπαρκής σε αυτά), τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος.

Συμβάλλουν στην υγεία των μαλλιών

Καλύτερη παροχή αίματος σημαίνει ότι αρκετά θρεπτικά συστατικά φτάνουν στο τριχωτό της κεφαλής και τα τριχοθυλάκια, ενισχύοντας έτσι την ανάπτυξη της τρίχας. Τα φύτρα μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση των τριχοειδών αγγείων για την δημιουργία πυκνών και δυνατών μαλλιών.

Τα φύτρα μπορούν επίσης να συμπληρώσουν το σώμα με τη βιταμίνη Α. Η έλλειψη βιταμίνης Α έχει συνδεθεί με την αραίωση των μαλλιών και την υπερβολική τριχόπτωση. Η κατανάλωση φύτρων μπορεί να συμβάλλει στην επιβράδυνση ή αντιστροφή αυτών των φαινομένων.

Λόγω του σεληνίου που περιέχουν τα φύτρα, συμβάλλουν στην καταπολέμηση των μυκήτων που αναπτύσσονται στο τριχωτό της κεφαλής και ευθύνονται για πολλά προβλήματα, όπως πιτυρίδα.

Επιπλέον, περιέχουν ισχυρά αντιοξειδωτικά που εμποδίζουν την οξείδωση των ιστών, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες πρόωρου γκριζαρίσματος.

Συμβάλλει στην υγεία του δέρματος

Τα φύτρα περιέχουν αντιοξειδωτικά που είναι υπεύθυνα για την καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών που καταστρέφουν τα κύτταρα και προστατεύουν το δέρμα από το να υποστεί βλάβη.

Η βιταμίνη C που υπάρχει στα φύτρα προάγει ένα καθαρό δέρμα μέσω της παραγωγής κολλαγόνου. Επιπλέον, παρέχει ελαστικότητα στο δέρμα και φαίνεται πιο νεανικό.

Τα υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα, μειώνοντας τον κίνδυνο ανάπτυξης ακμής και άλλων δερματικών προβλημάτων.

Τα φύτρα περιέχουν πυρίτιο, το οποίο είναι ένα θρεπτικό συστατικό που αναγεννά τους συνδετικούς ιστούς του δέρματος. Επίσης, είναι υπεύθυνο για την απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα, που ευθύνονται για το άτονο και θαμπό δέρμα.

Περιέχουν απαραίτητα λιπαρά οξέα

Κατά τη διάρκεια της βλάστησης, η ποσότητα των απαραίτητων λιπαρών οξέων αυξάνεται. Τα απαραίτητα λιπαρά οξέα, όπως τα ωμέγα-3 και τα ωμέγα-6 είναι ζωτικής σημασίας για το σώμα. Ορισμένες από τις λειτουργίες τους είναι ότι αποτελούν πηγές καυσίμων για το σώμα και ενσωματώνονται στις κυτταρικές μεμβράνες.

Το σώμα δεν τα παράγει, επομένως μπορεί να τα λάβει μόνο μέσω της κατανάλωσης τροφής.

Βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς

Η κατανάλωση των φύτρων συμβάλλει στη μείωση των παραγόντων κινδύνου των καρδιαγγειακών παθήσεων. Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων της «κακής» χοληστερόλης (LDL), της ολικής χοληστερόλης και των επιπέδων τριγλυκεριδίων στο αίμα. Ταυτόχρονα, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην αύξηση των επιπέδων της «καλής» χοληστερόλης (HDL).

Επιπλέον, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Μπορούν να συμβάλλουν στην προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος από το υπερβολικό στρες, λόγω φλεγμονής.

Μειώνουν την οξύτητα του σώματος

Τα φύτρα μπορούν να  συμβάλλουν στην διαχείριση των επίπεδων pH του σώματος. Οι πνεύμονες και τα νεφρά συμβάλλουν στη ρύθμιση των επιπέδων τους, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν όξινες τροφές. Τα φύτρα μπορούν να αλκαλοποιήσουν ή να μειώσουν την οξύτητα του σώματος.

Έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες

Ο καρκίνος έχει συνδεθεί με υπερβολική οξύτητα στο σώμα. Τα φύτρα μπορούν να συμβάλλουν στην ρύθμιση των επίπεδων του pH για να αποφευχθεί. Επιπλέον, τα φύτρα είναι πλούσια σε ενώσεις που καταπολεμούν τον καρκίνο, όπως η γλυκοραφανίνη (glucoraphanin) και η σουλφαραφάνη (sulforaphane), που προστατεύουν το σώμα από ορισμένες μορφές καρκίνου.

Καταναλώστε τακτικά τα φύτρα για να αποκομίσετε τα μέγιστα οφέλη. Βεβαιωθείτε ότι τα πλένετε καλά και τα αγοράζετε από αξιόπιστες πηγές. Μπορείτε επίσης να τα φτιάξετε μόνοι σας σε μικρά δοχεία.

Βελτιώνουν την όραση

Η βιταμίνη Α έχει συνδεθεί με τη βελτίωση της όρασης. Λόγω της παρουσίας της βιταμίνης Α, τα φύτρα βοηθούν επίσης στη βελτίωση της όρασης. Περιέχουν, αντιοξειδωτικούς παράγοντες που προστατεύουν τα κύτταρα των ματιών από τις ελεύθερες ρίζες.

Αποτρέπουν την πρόωρη γήρανση

Τα φύτρα είναι πλούσια σε ενεργά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην πρόληψη της πρόωρης γήρανσης. Είναι γνωστό ότι αποτρέπουν τη καταστροφή του DNA, που αποτελεί αιτία γήρανσης. Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στα φύτρα συμβάλλουν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών που καταστρέφουν τα κύτταρα, και οι οποίες προκαλούν πρόωρη γήρανση.

 

Πηγές

Natural News

Prevent Disease

Food ndtv

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συντακτική ομάδα

Από την Συντακτική Ομάδα του dromostherapeia.gr

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Φυτικά προϊόντα γάλατος Καφές: φίλος ή εχθρός; »

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.