5 νευροτοξίνες που περιέχονται σε κοινά τρόφιμα

Στις περισσότερες τροφές που καταναλώνετε καθημερινά, κάνουν την εμφάνισή τους οι νευροτοξίνες, παρόλο που είναι επιβλαβείς για την υγεία. Είναι σημαντικό να ενημερώνεστε για τα συστατικά που υπάρχουν στα τρόφιμα, καθώς ακόμη και το αγαπημένο σας σνακ μπορεί να περιέχει πρόσθετα τροφίμων, που θα μπορούσαν να έχουν αρνητική επίδραση στον οργανισμό σας.

Οι νευροτοξίνες είναι ουσίες που έχουν την ικανότητα να βλάψουν τον εγκέφαλο και το κεντρικό νευρικό σύστημα.

Συχνά, προστίθενται σε επεξεργασμένα τρόφιμα για πολλούς λόγους. Μερικές φορές, χρησιμοποιούνται για να βελτιώσουν την γεύση. Άλλες φορές, χρησιμοποιούνται ως υποκατάστατα άλλων συστατικών. Υπάρχουν και περιπτώσεις, που δεν προστίθενται σκοπίμως, καθώς μπορεί να υπάρχουν φυσικά στην τροφή, όπως για παράδειγμα στα ψάρια, λόγω της ύπαρξης υδραργύρου στο νερό, αλλά βλάπτουν το ίδιο την υγεία.

Για να προστατέψετε την υγεία σας, μην ξεχνάτε να ελέγχετε τα συστατικά των τροφίμων, που αναγράφονται στην ταμπέλα. Επίσης, πρέπει να αποφεύγετε, τα ανθυγιεινά τρόφιμα που περιέχουν αυτές τις 5 νευροτοξίνες.

Ασπαρτάμη

Η ασπαρτάμη είναι ένα τεχνητό γλυκαντικό, που συχνά χρησιμοποιείται ως εναλλακτική λύση για τη ζάχαρη. Αν στην ταμπέλα ενός προϊόντος αναφέρεται «χωρίς ζάχαρη», το πιο πιθανό είναι να περιέχεται ασπαρτάμη.

Η ασπαρτάμη αποτελείται από  δύο κύρια συστατικά, το ασπαρτικό οξύ (aspartic acid) και την φαινυλαλανίνη (phenylalanine)  που είναι φυσικά αμινοξέα. Ωστόσο σε μεγάλες ποσότητες είναι επικίνδυνα για την υγεία.

Το ασπαρτικό οξύ αποτελεί χημική ουσία του εγκεφάλου, αλλά σε υπερβολικές ποσότητες μετατρέπεται σε διεγερτοτοξίνες, που μπορούν κυριολεκτικά να ωθήσουν τα εγκεφαλικά κύτταρα στο θάνατο.

Από την άλλη πλευρά, οι μεγάλες ποσότητες φαιλαλανίνης την καθιστούν νευροτοξίνη, που αναστέλλει την πρόσληψη και την μετατροπή ενός άλλου αμινοξέος του εγκεφάλου, την τρυπτοφάνη.

Όταν τρώτε ασπαρτάμη, ο οργανισμός την επεξεργάζεται και διασπάει μέρος αυτής σε μεθανόλη, ένα εξαιρετικά δηλητηριώδες αλκοόλ. Η μεθανόλη, ενώ βρίσκεται  μέσα στο σώμα, μπορεί να μετατραπεί σε φορμαλδεΰδη, που είναι γνωστό καρκινογόνο και νευροτοξίνη.

Γλουταμινικό νάτριο (MSG)

Το γλουταμινικό νάτριο (MSG) αποτελεί ένα πρόσθετο τροφίμων, που βελτιώνει την γεύση. Είναι παρόμοιο με την ασπαρτάμη, με την διαφορά ότι καθιστά τα τρόφιμα πιο αλμυρά παρά γλυκά.

Προέρχεται από ένα αμινοξύ, το γλουταμικό το οποίο αποτελεί ένα από τους σημαντικούς νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου.

Μπορεί να ενωθεί με άλλα αμινοξέα ή να παραμείνει ως ελεύθερο γλουταμινικό. Το σώμα χωνεύει το δεσμευμένο γλουταμινικό αργά, σε αντίθεση με το ελεύθερο που το χωνεύει γρήγορα.

Το MSG είναι ελεύθερο γλουταμινικό και σε υπερβολική ποσότητα δρα ως επικίνδυνη διεγερτοτοξίνη.

Diacetyl (διακετύλιο)

Αν σας αρέσει η γεύση του ποπ κορν που γίνεται στο φούρνο μικροκυμάτων, πιθανόν να οφείλεται στο διακετύλιο, που προστίθεται στα τρόφιμα για να δώσει γεύση και άρωμα φρέσκου βουτύρου.

Αυτή η νευροτοξίνη έχει την ικανότητα να διασχίσει τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό, ο οποίος εμποδίζει την είσοδο βλαβερών ουσιών στον εγκέφαλο.

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας διακετυλίου μπορεί να προκαλέσει συσσώρευση β-αμυλοειδούς, που αποτελεί ένα από τους πιο σημαντικούς δείκτες της νόσου του Αλτσχάιμερ.

Την επόμενη φορά που σχεδιάζετε να φάτε ποπ κορν, διαβάστε την ταμπέλα. Αν αναγράφει «τεχνητό άρωμα βουτύρου», τότε περιέχει διακετύλιο.

Εναλλακτικά, μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας το ποπ κορν και να χρησιμοποιήσετε φρέσκο βούτυρο.

Αλουμίνιο

Το αλουμίνιο χρησιμοποιείται ως πρόσθετο τροφίμων σε μπέικιν πάουντερ και αντισυσσωματικούς παράγοντες. Επίσης απαντάται στο αλουμινόχαρτο, στα κουτάκια των αναψυκτικών, στα μαγειρικά σκεύη και μερικές φορές και στο πόσιμο νερό.

Η συνεχής έκθεση σε αυτό, μπορεί να προκαλέσει αξιοσημείωτη ποσότητα αλουμινίου στο εγκέφαλο, που έχει συνδεθεί με την νόσο του Αλτσχάιμερ.

Υδράργυρος

Σε αντίθεση με τις άλλες νευροτοξίνες, ο υδράργυρος είναι μια ουσία που δεν προστίθεται σκόπιμα σε τρόφιμα.

Συχνά, απαντάται σε ψάρια και θαλασσινά, λόγω της παρουσίας του στο νερό.

Φυσικά, δεν είναι τόσο απλό να αποφύγετε την κατανάλωση τους, καθώς αποτελούν εξαιρετική πηγή ωμέγα λιπαρών οξέων. Ωστόσο, μπορείτε να επιλέξετε ψάρια χαμηλής περιεκτικότητας σε υδράργυρο όπως σολομός, ρέγγα, σκουμπρί και σαρδέλες ανοικτής θαλάσσης.

 

Συγγραφέας: Mary Miller

Μετάφραση / απόδοση  από το www.dromostherapeia.gr, με πληροφορίες από το Natural News

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συντακτική ομάδα

Από την Συντακτική Ομάδα του dromostherapeia.gr

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Βασικές αρχές καλοκαιρινής διατροφής »

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.