Web
Analytics
Λίγες διακοπές ακόμα: 4 πρακτικές για ομαλή μετάβαση στην καθημερινότητα - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Λίγες διακοπές ακόμα: 4 πρακτικές για ομαλή μετάβαση στην καθημερινότητα

Πώς θα βάλουμε λίγο από τις διακοπές στην καθημερινότητά μας στο γραφείο; Υπάρχει χαρά μετά τις διακοπές και αν ναι, πώς τη βρίσκω;

Γύρισες και δεν έχεις καμιά διάθεση να δουλέψεις. Νοσταλγείς τις μέρες και τις ώρες με ένα μαγιό, με ανέμελα γέλια και διάθεση. Πώς μπορούμε να συνεχίσουμε το mood των διακοπών στην καθημερινότητα μας; 

Τέσσερις καλές συνήθειες που θα φέρουν την ενέργεια των διακοπών στην καθημερινότητά σου:

Ευγνωμοσύνη

Κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι σκέφτηκες: Πόση τύχη να το ζω τώρα αυτό; Αυτό το τέλειο ακρογιάλι, ο καταρράκτης ή το πανηγύρι, το ντόπιο φαγητό, γέλια μέχρι αργά στην ταβέρνα και χορός μέχρι τελικής πτώσης. Αισθάνθηκες ευγνωμοσύνη. Το υπέροχο με την ευγνωμοσύνη είναι ότι αν αρχίσεις να βρίσκεις πράγματα για τα οποία νιώθεις ευγνώμων, τόσο συχνότερα θα τη νιώθεις. Και όσο συχνότερα τη νιώθεις, τόσο καλύτερα αισθάνεσαι στην κάθε μέρα σου, όχι μόνο στις διακοπές. Και αντίθετα, όσο εστιάζεις σε αυτά που δεν έχεις, τόσο δεν βλέπεις αυτά που έχεις. Συντονίζουμε τον εγκέφαλό μας να διακρίνει αυτό που θέλουμε, άρα συντόνισε τον όπως σε βολεύει.

Πρακτικά: 

  • Νιώσε ευγνωμοσύνη για όλα αυτά που έζησες το καλοκαίρι. Στοπ. Τώρα. Κλείσε την οθόνη και πήγαινε πίσω στους τελευταίους μήνες και σκέψου πόσο ωραία και πολλά ήταν αυτά που έζησες. 
  • Κάνε μια λίστα με όλα αυτά για τα οποία είσαι ευγνώμων που έζησες. 
  • Και τώρα κάνε μια λίστα για αυτά που ζεις τωρα και αισθάνεσαι τυχερός/η που τα ζεις. 
  • Κάνε αυτή τη λίστα για 30 μέρες, γράφε κάθε μέρα 10 λόγους για τους οποίους αισθάνεσαι ευγνώμων. Έτσι συντονίζεις τον εγκέφαλό σου να παρατηρεί τα ωραία στη ζωή σου και να μην παρατηρεί τόσο τα άσχημα

Βουτιά στα προβλήματα

Σκέψου πώς σε άλλαξε το φετινό καλοκαίρι. Ποια προβλήματα είχες στο μυαλό σου ξεκινώντας και πώς σου φαίνονται μικρά και αστεία τώρα; Υπήρχαν κάποια προβλήματα που βρήκαν τη λύση τους; 

Βάλε στο μυαλό σου ότι αυτή είναι η κανονική φύση των προβλημάτων: στην αρχή μας φαίνονται μεγάλα και αξεπέραστα και τελικά τα περισσότερα δεν αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου. 

Πρακτικά:

  • Την επόμενη φορά που θα έχεις ένα πρόβλημα, ρώτα τον εαυτό σου: Σε ένα χρόνο θα έχει σημασία; 
  • Και τώρα κοίτα όλα τα τωρινά σου προβλήματα: θέματα στη δουλειά, θέματα στις σχέσεις, θέματα με φίλους, θέματα οικονομικά. 
  • Αυτή η απλή άσκηση εξασκεί τον εγκέφαλό σου να βλέπει τα προβλήματα στην πραγματική τους βάση και να δίνει βάση σε αυτά που έχουν πραγματικά σημασία, άρα να σκέφτεται λιγότερα προβλήματα. Άρα, περισσότερη ξεγνοιασιά!

Τελικά κάτι κέρδισα

Στη σύγχρονη αγορά εργασίας, οι ήπιες δεξιότητες (soft skills) είναι πλέον προαπαιτούμενο και πολύ αναζητήσιμες. Αν σκέφτεσαι να κάνεις κάποια αλλαγή στη ζωή σου και σκέφτεσαι: Μα δε μπορώ!, κάνε αυτή την άσκηση και δες τι δεξιότητες απέκτησες φέτος το καλοκαίρι:

  • Αν οργάνωσες τις διακοπές σου αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποίησες τις δεξιότητες της οργάνωσης και του χρονοπρογραμματισμού. 
  • Αν μάζεψες χρήματα για να πας, αυτές είναι οι δεξιότητες του σχεδιασμού και της οργάνωσης. 
  • Αν μίλησες με νέα άτομα, αυτές είναι οι δεξιότητες της κοινωνικοποίησης, ενδεχομένως της ομαδικότητας και της συνεργασίας. 
  • Αν αντιμετώπισες έστω και ένα εμπόδιο, τότε χρησιμοποίησες τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και τη δημιουργική σου σκέψη και άλλα τόσα πολλά και μικρά 

Άρα αυτές τις δεξιότητες τις διαθέτεις ήδη και μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις και στην καθημερινότητά σου, όταν για παράδειγμα έχεις ένα κόλλημα στη δουλειά σου, όταν πρέπει να οργανώσεις ένα project κ.ο.κ. Την επόμενη λοιπόν φορά που θα σκεφτείς ότι δεν μπορείς να τα καταφέρεις, δες την πραγματικότητα και λύσε τα θέματά σου εύκολα, δημιουργικά και υπέροχα όπως μόνο εσύ ξέρεις.

Καλές συνήθειες

Υπάρχει κάτι που κατά λάθος δοκίμασες στις διακοπές και πέρασες φανταστικά; Ας πούμε πρωινό ξύπνημα, χορός, πεζοπορία στη φύση, μουσικό όργανο. Γιατί να μην έχεις παραπάνω από αυτό στην κάθε μέρα σου; Όσο προσθέτουμε στην καθημερινότητά μας συνήθειες που μας αρέσουν, τόσο καλύτερη γίνεται!

Θυμήσου ότι το πως βλέπεις τα πράγματα, είναι το πως δημιουργείς την πραγματικότητά σου, οπότε αυτές οι ιδέες θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις μια πραγματικότητα όπως τη θέλεις!

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Χριστίνα Δρακοπούλου

Υπνοθεραπεύτρια, Mindset Coach, NLP Practitioner
Κλινικός Διαιτολόγος

Βιογραφικό

Ιστότοπος: https://christinadrakopoulou.com/
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Γελάστε, είναι ... θεραπευτικό!

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.