Web
Analytics
7 θρεπτικά συστατικά που εξαντλούνται με το άγχος - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

7 θρεπτικά συστατικά που εξαντλούνται με το άγχος

Όλοι βιώνουμε περιόδους έντονου άγχους, που όταν είναι παροδικό συχνά δεν είναι επιβλαβές.

Ωστόσο, όταν το άγχος (σωματικό ή συναισθηματικό) είναι πολύ έντονο ή εμφανίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα (χρόνιο άγχος) μπορεί να έχει επιβλαβείς επιπτώσεις τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική υγεία του ατόμου.

Είναι σημαντικό, ότι δεν έχει σημασία αν το άγχος είναι πραγματικό ή φανταστικό, καθώς το σώμα ανταποκρίνεται με τον ίδιο τρόπο. Είτε υπάρχει ένα λιοντάρι μπροστά μας είτε το φανταζόμαστε, το σώμα μας αποκρίνεται απελευθερώνοντας τις ορμόνες του στρες.

Τα χρόνια επίπεδα αυτών των ορμονών του στρες έχουν επιβλαβείς επιπτώσεις σε όλα τα όργανα και γι’ αυτό το άγχος σχετίζεται τόσο με πολλές σωματικές παθήσεις (π.χ. καρδιαγγειακές παθήσεις, καρκίνος, πεπτικές διαταραχές) όσο και με ψυχικές παθήσεις (π.χ. κατάθλιψη, άγχος, διπολική διαταραχή).

Έρευνες επιβεβαιώνουν ότι το άγχος μπορεί να εξαντλήσει τον οργανισμό από πολλά θρεπτικά συστατικά, που έχουν καθοριστικό ρόλο στο σώμα.

Τα θρεπτικά συστατικά που εξαντλούνται πιο γρήγορα κατά την διάρκεια του άγχους είναι:

Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ένα ισχυρό μέταλλο με πολλά οφέλη. Είναι γνωστό ότι το άγχος εξαντλεί το μαγνήσιο. Αλλά, και το μαγνήσιο βοηθά στην αντιμετώπιση του άγχους. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι το συμπλήρωμα μαγνησίου βελτιώνει την ανταπόκριση στο άγχος, την κατάθλιψη και μειώνει το άγχος. Οπότε, αν είστε ιδιαίτερα αγχωμένοι, πρέπει να αυξήσετε την πρόσληψη μαγνησίου.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι πολύ σημαντική, καθώς ενισχύει την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στα επινεφρίδια και απελευθερώνεται ως απόκριση στο στρες. Ο άνθρωπος, σε αντίθεση με άλλα θηλαστικά, δεν μπορεί να συνθέσει βιταμίνη C. Οπότε, πρέπει μέσω της διατροφής να διατηρεί τα αποθέματα βιταμίνης C. Σε περιόδους έντονου άγχους, απαιτούνται υψηλότερες προσλήψεις, καθώς αυξάνονται και οι απαιτήσεις του σώματος για βιταμίνη C.

Βιταμίνη Β5

Η βιταμίνη Β5 (παντοθενικό οξύ) ανήκει στις υδατοδιαλυτές βιταμίνες του συμπλέγματος Β (B complex). Αποτελεί έναν σημαντικό συμπαράγοντα  θρεπτικών συστατικών που απαιτείται κατά τη διάρκεια της απόκρισης στο στρες.
Επιπλέον, η βιταμίνη Β5 μετατρέπεται στο σώμα σε ακετυλο-Co (βασικό βήμα της διαδικασίας παραγωγής ενέργειας). Το ακετυλο-ΟοΑ υπάρχει σε όλα τα κύτταρα, αλλά σε πολύ υψηλότερες ποσότητες στα επινεφρίδια, καθώς απαιτείται πολλή ενέργεια για την παραγωγή των ορμονών του. Οπότε, όταν αυξάνονται τα επίπεδα στρες, αυξάνονται και οι απαιτήσεις του σώματος για βιταμίνη Β5. Όταν, είστε πολύ αγχωμένοι, πρέπει να αυξήσετε την πρόσληψη Β5.

Βιταμίνη Β6

Άλλη μια σημαντική υδατοδιαλυτή βιταμίνη που ανήκει στο B complex. Αποτελεί ένα σημαντικό συμπαράγοντα  θρεπτικών συστατικών που εμπλέκεται σε πολλές βιοχημικές οδούς στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων της δραστηριότητας των επινεφριδίων και της απόκρισης στο στρες. Δεδομένου ότι το άγχος εξαντλεί τη βιταμίνη Β6, απαιτούνται υψηλότερες προσλήψεις σε περιόδους έντονου στρες.

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος είναι ένα μέταλλο, που συχνά βρίσκεται σε ανεπάρκεια στο σώμα. Παίζει σημαντικό ρόλο στη ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και τη ρύθμιση της απόκρισης στο στρες. Επειδή εξαντλείται γρήγορα, πρέπει να αυξηθεί η πρόσληψη του, σε περιόδους έντονου άγχους.

Επίσης, εξαντλούνται:

Σίδηρος

Η έλλειψη σιδήρου αποτελεί παγκόσμιο πρόβλημα. Στις χώρες της δύσης η έλλειψη σιδήρου παρατηρείται πιο συχνά σε γυναίκες με έμμηνο ρύση, παιδιά και ηλικιωμένους. Φαίνεται ότι το άγχος μειώνει τα επίπεδα σιδήρου στο σώμα. Τόσο το ψυχολογικό άγχος όσο και η υπερβολική άσκηση σχετίζονται με αλλαγές στα επίπεδα του σιδήρου στον ορό του αίματος.

Νιασίνη (βιταμίνη Β3)

Η νιασίνη είναι μια απαραίτητη βιταμίνη, την οποία το σώμα χρειάζεται για να λειτουργεί σωστά. Η νιασίνη πιστεύεται ότι επιδρά θετικά στην ψυχική και την καρδιαγγειακή υγεία. Υπάρχουν μερικές μελέτες που καταδεικνύουν τις επιπτώσεις του στρες στη μείωση της νιασίνης. Για παράδειγμα, γυναίκες που εκτέθηκαν σε κρύο απέκκριναν σημαντικά επίπεδα μεταβολιτών νικοτιναμίδης (βιταμίνη Β3) μέσω των ούρων τους.

 

Πηγές

pitherapy

nutriadvanced

 

 

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)
Συντακτική ομάδα

Από την Συντακτική Ομάδα του dromostherapeia.gr

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.