Web
Analytics
Χοληστερόλη, τριγλυκερίδια, σάκχαρο: Κινδυνεύουν να αυξηθούν κατά την διάρκεια της υποτροπιάζουσας καραντίνας - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Χοληστερόλη, τριγλυκερίδια, σάκχαρο: Κινδυνεύουν να αυξηθούν κατά την διάρκεια της υποτροπιάζουσας καραντίνας

Η χοληστερόλη ή χοληστερίνη, όπως είναι ευρέως γνωστή, είναι μία χημική ουσία, που αυξάνει στον οργανισμό με την κατανάλωση λιπαρών ουσιών και όταν είναι υπερβολικά αυξημένη κινδυνεύει να προκαλέσει σε βάθος χρόνου αποφράξεις αγγείων ζωτικών οργάνων.

Εκτός από την εξωγενή οδό απορρόφησης της χοληστερόλης των τροφών, η χοληστερόλη συντίθεται και στον οργανισμό.

Τα τριγλυκερίδια είναι εστέρες λιπαρών οξέων και γλυκερόλης. Είναι κατεξοχήν η μορφή με την οποία ο οργανισμός αποθηκεύει λίπος στον λιπώδη ιστό, για να το χρησιμοποιήσει σε περιόδους νηστείας. Όταν τα τριγλυκερίδια είναι υπερβολικά αυξημένα ενδέχεται να προκληθεί παγκρεατίτιδα και αποφράξεις αγγείων.

Το σάκχαρο είναι η πιο άμεση πηγή ενέργειας για το ανθρώπινο σώμα και όταν αυξάνει στο αίμα προκύπτουν προοδευτικά μια σειρά από δυσμενείς συνέπειες για τον οργανισμό που αφορούν σχεδόν όλα τα όργανα όπως είναι η ευπάθεια σε λοιμώξεις, τα καρδιαγγειακά επεισόδια η νεφροπάθεια.

Κατά την διάρκεια της καραντίνας που υποτροπιάζει, η χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια το σάκχαρο κινδυνεύουν να αυξηθούν σε πολλούς ανθρώπους ιδιαίτερα μέσης ηλικίας και ηλικιωμένους. Τα παθολογικά αυτά προβλήματα συχνά προκύπτουν από γενικευμένη μεταβολική διαταραχή που εγκαθίσταται ως συνέπεια παθολογικών καταστάσεων που δημιουργεί ο πολύμηνος ή υποτροπιάζων εγκλεισμός. Συγκεκριμένα

  1. Πολύ σημαντικός στην ομαλή λειτουργία του κύκλου ύπνου-εγρήγορσης είναι ο ενδογενής κιρκαδιανός βηματοδότης που εντοπίζεται στον υποθάλαμο. Η επίδραση του φωτός είναι καθοριστικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία του βηματοδότη. Η μειωμένη έκθεση στο ηλιακό φως κατά την διάρκεια της ημέρας, συνήθης κατά την καραντίνα ιδιαίτερα σε σκοτεινά διαμερίσματα, προκαλεί σε ευαίσθητα άτομα διαταραχή στην ομαλή έκκριση της μελατονίνης, δυσλειτουργία του βηματοδότη του ύπνου, αυπνία. Η αυπνία με τη σειρά της συνδέεται με βουλιμικές κρίσεις από διαταραγμένη έκκριση λεπτίνης, διαταραχή στη σωστή έκκριση ινσουλίνης, παράγοντες που προκαλούν συνολική μεταβολική διαταραχή και άνοδο χοληστερόλης σακχάρου ή τριγλυκερίδίων.
  2. Το stress, η κατάθλιψη, η οικονομική ανασφάλεια, η συνεχής αλληλεπίδραση με τη δυσάρεστη ειδησεογραφία τηλεόρασης διαδικτύου συνήθη κατά την διάρκεια του εγκλεισμού αυξάνουν τις βουλιμικές κρίσεις, την χρήση αλκοόλ καπνού και ψυχοφαρμάκων σε ευαίσθητους ανθρώπους. Η υπερκατανάλωση αλκοόλ και θερμίδων αυξάνουν χοληστερόλη τριγλυκερίδια σάκχαρο και τις δυσμενείς τους επιπτώσεις δρώντας συνεργικά με το κάπνισμα. Αρκετά ψυχοφάρμακα μειώνουν το  μεταβολισμό και προκαλούν αύξηση βάρους. Τα προβλήματα επιδεινώνονται από τυχόν δυσλειτουργικές οικογενειακές σχέσεις.
  3. Η μειωμένη κινητικότητα κατά τον εγκλεισμό, η απόσυρση από καθιερωμένες θρησκευτικές ή πολιτιστικές δραστηριότητες επιδεινώνουν τη μεταβολική δυσλειτουργία.

Αποτέλεσμα η αύξηση σακχάρου, χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων.

Μέτρα πρόληψης:

  • Μην κάνετε την ημέρα νύχτα παρακολουθώντας τηλεόραση βιντεοταινίες ή παίζοντας βιντεοπαιχνίδια. Να έχετε σταθερό ωράριο ύπνου.
  • Απομακρύνετε πηγές φωτός ή ήχου στο υπνοδωμάτιο. Το φως και οι ήχοι επιδρούν δυσμενώς στον βηματοδότη του ύπνου.
  • Αποφύγετε την παρατεταμένη έκθεση σε μπλε φως. Το μπλε φως εκπέμπεται από οθόνες και μπορεί να διαταράξει την ομαλή έκκριση της μελατονίνης, ουσίας σημαντικής για τον ύπνο.
  • Συνηθίστε να περπατάτε το πρωί υπό το φως του ήλιου.
  • Αποφύγετε την έκθεση σε δυσάρεστα ερεθίσματα, ιδιαίτερα όταν αυτά περιλαμβάνουν video και εικόνες. Η δύναμη της δυσάρεστης εικόνας είναι τεράστια, εκλύει έντονα συναισθήματα φόβου και συσκοτίζει την ορθή κρίση. Προτιμήστε να ενημερώνεστε από εφημερίδες.
  • Μειώστε τη την υπερκατανάλωση καφέ ποτών τύπου cola αλκοόλ. Πείτε όχι σε βαριά γεύματα. Τρώτε τρία τέσσερα γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας, χωρίς να παραλείπετε το πρωινό. Το βραδινό σας πρέπει να είναι το πιο ελαφρό γεύμα της ημέρας και να απέχει τουλάχιστον μία δύο ώρες από τον ύπνο. Επιλέξετε μεσογειακά διατροφικά προγράμματα. Μπορείτε να ελέγξετε την τάση σας να καταφεύγετε σε αλκοόλ και υπερθερμιδικά γεύματα, εάν απομακρύνετε τα ποτά και τα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες από το σπίτι. Να έχετε πάντοτε φρέσκα έτοιμα πλυμένα λαχανικά για άμεση κατανάλωση όταν σας πιάνει η ακατανίκητη επιθυμία να ανοίξετε το ψυγείο.
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Αναστασία Μοσχοβάκη

Ιατρός Ειδική Παθολόγος

Βιογραφικό

Ιστοσελίδες

http://anastasiamoschovaki1.blogspot.com ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
http://frequentmedicaldisorders.blogspot.com FREQUENT MEDICAL DISORDERS
http://infectiousdiseaseissues.blogspot.com ΠΥΡΕΤΟΣ – ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ
http://highglucose.blogspot.com ΔΙΑΒΗΤΗΣ
http://systemichypertension.blogspot.com ΥΨΗΛΗ ΠΙΕΣΗ
http://alternativemedicinehellenicblog.blogspot.com ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
http://cholesterolandtriglycerides.blogspot.com ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ - ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΑ
http://internationaltravelmedicine.blogspot.com ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
http://novelswineinfluenza.blogspot.com ΝΕΑ ΓΡΙΠΗ Η1Ν1.
http://twitter.com/amoschovaki H ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΤΟ TWITTER
http://organicsexualdysfunction.blogspot.com ΣΤΥΤΙΚΗ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑΣ
http://xroniakoposi.blogspot.com ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΠΩΣΗ

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.