Web
Analytics
Έχετε Κορονοΐό: Διατροφή και πέντε τρόφιμα που δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Έχετε Κορονοΐό: Διατροφή και πέντε τρόφιμα που δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας

Βήχετε, κάνετε πυρετό, έχετε μπούκωμα διάρροια ναυτία ή κόπωση και ο εργαστηριακός έλεγχος δείχνει ότι έχετε νοσήσει από κορονοϊό. Ζητάτε ιατρικές συμβουλές για να καταφέρετε να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας.

Η αποχή από το κάπνισμα, η σωστή διατροφή και η ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας κατά την διάρκεια της νόσου.

Πρέπει να τρώτε μια ποικιλία από φρέσκα και μη επεξεργασμένα τρόφιμα κάθε μέρα για να λαμβάνετε τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τις ίνες, τις πρωτεΐνες και τα αντιοξειδωτικά που χρειάζεστε. Πίνετε επαρκή ποσότητα νερού. Αποφύγετε τη ζάχαρη, το έτοιμο φαγητό, τα αλλαντικά το λίπος και το αλάτι. Ψητό άπαχο κόκκινο κρέας, πουλερικά, όσπρια και ψάρι να καταναλώνονται εναλλάξ: Μία ημέρα κόκκινο κρέας, μία πουλερικό, μία ψάρι, μία όσπριο. Καθημερινά, τρώτε: 2 φλιτζάνια φρούτα (4 μερίδες), 2,5 φλιτζάνια λαχανικά (5 μερίδες).

Τρόφιμα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας είναι:

Το σκόρδο

Το σκόρδο έχει πολλά ενεργά αντιμικροβιακά συστατικά, αλλά η αλισίνη έχει ερευνηθεί εκτενώς. Η αλλισίνη προέρχεται από το αμινοξύ αλλιίνη που περιέχει θείο σε μια μετατροπή που διευκολύνεται από το ένζυμο αλλιινάση. Η αλισίνη έχει ισχυρή αντιβιοτική δράση και  ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα στην προσπάθειά του να εξουδετερώσει παθογόνους μικροοργανισμούς. Αλέστε μία δύο σκελίδες σκόρδου και βάλτε τις σε γιαούρτι, στη σαλάτα ή το φαγητό σας.

Το τσάι του βουνού Sideritis scardica

Δεν αποτελεί τρόφιμο αυτό καθαυτό διότι παρασκευάζεται και καταναλώνεται ως αφέψημα. Το φυτό έχει  ευεργετική επίδραση στις φλεγμονές του αναπνευστικού συστήματος (ιδιότητες που ενισχύονται με την προσθήκη μελιού) συμβάλλοντας στην πτώση του πυρετού. Συνηθίστε να πίνετε ένα-δύο μερίδες τσάι του βουνού ημερησίως.

Τα δημητριακά ολικής άλεσης

Τα πλήρη δημητριακά περιέχουν πολύτιμα μέταλλα και βιταμίνες που έχουν ζωτικό ρόλο κατά την διάρκεια της λοίμωξης όπως χαλκού που είναι σημαντικός στην ομαλή παραγωγή ιντερλευκίνης 2, μιας κυτοκίνης που εμπλέκεται στον φυσιολογικό μεταβολισμό των λεμφοκυττάρων και μαγνησίου που έχει ζωτική σημασία για τη σωστή λειτουργία των λεμφοκυττάρων. Το πλιγούρι κριθής ή σίτου ή ζέας ολικής άλεσης είναι καλές επιλογές.

Το γιαούρτι

Τα αποτελέσματα μελετών υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση γιαουρτιού μπορεί να διεγείρει ορισμένους in vitro δείκτες ανοσοαπόκρισης. Οι περισσότερες μελέτες έδειξαν ότι τα πιθανά θεραπευτικά αποτελέσματα του γιαουρτιού, συμπεριλαμβανομένης της ανοσοδιεγερτικής του δράσης, οφείλονται κυρίως σε αλλαγές που προκαλούνται από το γιαούρτι στη μικροοικολογία του γαστρεντερικού συστήματος και τις επιδράσεις που αυτό έχει σε κύτταρα του λεμφικού ιστού. Βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που αφθονούν στο γιαούρτι όπως είναι η βιταμίνη Α, το ασβέστιο, η βιταμίνη Β12 συντελούν επιπροσθέτως στην ομαλή άμυνα. Φροντίστε να καταναλώνετε ένα γιαούρτι ημερησίως κατά την διάρκεια της λοίμωξης.

Οι ξηροί καρποί

 Με την πλούσια περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, χαμηλά κορεσμένα λιπαρά και υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, οι ξηροί καρποί είναι ένα από τα πιο υγιεινά σνακ. Περιέχουν βιταμίνη Ε, βιταμίνες του συμπλέγματος Β-φυλλικό οξύ, χαλκό μαγνήσιο μαγγάνιο σελήνιο ψευδάργυρο που εμπλέκονται σε πολλαπλές ανοσολογικές λειτουργίες. Tα ακόρεστα λιπαρά και οι πρωτεΐνες που περιέχουν βελτιστοποιούν την λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων. Κάθε μέρα να καταναλώνετε μια χούφτα ξηρούς καρπούς.

Τι άλλο πρέπει να ξέρετε:

  • Ο κορονοιός πολλές φορές κατά το πρώτο εικοσιτετράωρο και ένα δύο μέρες μετά προκαλεί έντονη ανορεξία. Μην ζορίσετε τον εαυτό σας εάν δεν θέλει να φάει. Φροντίστε για την καλή σας ενυδάτωση και προτιμήστε ζωμούς κότας λαχανικών τσάι με μέλι ή λεμόνι.
  • Εάν πάσχετε από χρόνιο νόσημα ή έχετε χρόνιο παθολογικό πρόβλημα (π.χ. δυσανεξία σε ξηρούς καρπούς) ενδέχεται να μην μπορείτε να καταναλώσετε ένα ή περισσότερα από τα τρόφιμα που προ αναφέρονται. Συμβουλευτείτε τον θεράποντα ιατρό σας.
  • Το παραπάνω διατροφικό πρόγραμμα ενδέχεται να χρειαστεί να εμπλουτιστεί περαιτέρω αναλόγως συμπτωμάτων και χρόνιων προβλημάτων.
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Αναστασία Μοσχοβάκη

Ιατρός Ειδική Παθολόγος

Βιογραφικό

Ιστοσελίδες

http://anastasiamoschovaki1.blogspot.com ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
http://frequentmedicaldisorders.blogspot.com FREQUENT MEDICAL DISORDERS
http://infectiousdiseaseissues.blogspot.com ΠΥΡΕΤΟΣ – ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ
http://highglucose.blogspot.com ΔΙΑΒΗΤΗΣ
http://systemichypertension.blogspot.com ΥΨΗΛΗ ΠΙΕΣΗ
http://alternativemedicinehellenicblog.blogspot.com ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
http://cholesterolandtriglycerides.blogspot.com ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ - ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΑ
http://internationaltravelmedicine.blogspot.com ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
http://novelswineinfluenza.blogspot.com ΝΕΑ ΓΡΙΠΗ Η1Ν1.
http://twitter.com/amoschovaki H ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΤΟ TWITTER
http://organicsexualdysfunction.blogspot.com ΣΤΥΤΙΚΗ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑΣ
http://xroniakoposi.blogspot.com ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΠΩΣΗ

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.