Web
Analytics
5 τροφές που επιδεινώνουν το άσθμα - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

5 τροφές που επιδεινώνουν το άσθμα

Το άσθμα προκαλείται από φλεγμονή ή στένωση των αεραγωγών (ή βρόγχοι, σωλήνες που μεταφέρουν τον αέρα στους πνεύμονες).

Σύμφωνα με την Meredith C. McCormack, MD, Διευθύντρια του εργαστηρίου πνευμονικής λειτουργίας και αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιατρικής στο Johns Hopkins Medicine στη Βαλτιμόρη, ορισμένες τροφές μπορούν να επιδεινώσουν τη φλεγμονή και, συνεπώς, το άσθμα.

«Τα στοιχεία των κλινικών δοκιμών για τις διατροφικές αλλαγές ως πρωταρχική θεραπεία για το άσθμα βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά υπάρχουν πολλά στοιχεία που υποδηλώνουν ότι μια υγιεινή διατροφή είναι ευεργετική», αναφέρει η Δρ McCormack.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με μια επιθεώρηση που δημοσιεύτηκε στο Nutrients τον Νοέμβριο του 2017, υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που έχουν προ- ή αντι-φλεγμονώδη δράση, που σημαίνει ότι μπορούν να βοηθήσουν ή να βλάψουν την εξέλιξη του άσθματος.

Η McCormack αναπτύσσει διατροφικά πλάνα σε ασθματικούς, που ανακουφίζουν τα συμπτώματα του άσθματος και υποστηρίζουν τη συνολική υγεία.

Επίσης, η Cassidy Gundersen, PhD, διατροφολόγος και ιδιοκτήτρια του Spiro Health and Wellness στο Salt Lake, κάνει διατροφικές αλλαγές σε ασθενείς με άσθμα, βρίσκοντας μακροχρόνια ανακούφιση.

Παρακάτω αναφέρονται οι τροφές που πρέπει να αποφεύγετε αν η διατροφή σας επηρεάζει το άσθμα.

Τεχνητά γλυκαντικά

Σύμφωνα με την κλινική Cleveland, σπανίως, οι τροφικές αλλεργίες μπορούν να προκαλέσουν άσθμα.

Η ασπαρτάμη, μια γλυκαντική ουσία χωρίς θερμίδες, που χρησιμοποιείται συνήθως σε αναψυκτικά διαίτης, αποτελεί ένα από τα πολλά πρόσθετα τροφίμων που προκαλούν αλλεργικές αντιδράσεις, σύμφωνα με το Ίδρυμα Άσθματος και Αλλεργίας της Αμερικής (AAFA).

«Τα συμπτώματα της τροφικής αλλεργίας μπορούν να μιμούνται- ή ακόμη και να επιδεινώνουν - τα συμπτώματα του άσθματος και το αντίστροφο», αναφέρει η Peg Strub, MD, επικεφαλής του αλλεργικού τμήματος  στο Ιατρικό Κέντρο Kaiser Permanente στο Σαν Φρανσίσκο.

«Είναι καλύτερο τα άτομα με αναπνευστικές δυσκολίες να αποφεύγουν τις χημικές ουσίες, όπως η ασπαρτάμη, που μπορούν να προκαλέσουν αλλεργικές αντιδράσεις», προσθέτει η  Strub.

Επεξεργασμένα τρόφιμα

Πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν συντηρητικά και τεχνητά χρώματα που ενδεχομένως να επιδεινώσουν τη φλεγμονή των βρόγχων.

«Πολλά υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως έτοιμο πρόχειρο φαγητό (fast food), τρόφιμα βαθιάς κατάψυξης, συσκευασμένα και κατεψυγμένα τρόφιμα, φαίνεται να αυξάνουν τα συμπτώματα του άσθματος», λέει η McCormack. Συμβουλεύει τους ασθενείς με άσθμα να περιορίσουν αυτά τα τρόφιμα και να καταναλώνουν ολόκληρα φρούτα και λαχανικά (whole fruits and vegetables) στην εποχή τους.

Η υιοθέτηση μιας διατροφής, που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και μεταποιημένα τρόφιμα, συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο άσθματος σε σύγκριση με την κατανάλωση λιγότερων επεξεργασμένων τροφίμων, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 2014 στο Παιδιατρικό τμήμα Αλλεργίας και την Ανοσολογίας.

Επίσης μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του 2017 στο Thorax διαπίστωσε ότι η κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος τέσσερις ή περισσότερες φορές την εβδομάδα συσχετίστηκε με επιδείνωση του άσθματος σε χρονικό διάστημα επτά ετών.

Αν και τα στοιχεία για την επίδραση συγκεκριμένων προσθέτων στο άσθμα είναι περιορισμένα, ίσως θελήσετε να είστε προσεκτικοί με τα παρακάτω, σύμφωνα με την AAFA:

Parabens: Συντηρητικά που χρησιμοποιούνται σε τρόφιμα και φάρμακα

Ταρτραζίνη (tartrazine): Μια χρωστική ουσία που χρησιμοποιείται σε αναψυκτικά με ζάχαρη, παγωτά και χοτ-ντογκ

Νιτρικά και νιτρώδη: Συντηρητικά που χρησιμοποιούνται σε επεξεργασμένα κρέατα, όπως χοτ ντογκ και σαλάμι

Τρόφιμα με πολλά λιπαρά

Τα επιδόρπια, το κόκκινο κρέας και άλλα λιπαρά τρόφιμα μπορούν να επιδεινώσουν τη φλεγμονή των βρόγχων και κατά συνέπεια και το άσθμα, σύμφωνα με την Physicians Committee for Responsible Medicine.

«Αυτά τα τρόφιμα μπορούν επίσης να σας δυσκολέψουν να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας όταν έχετε μια χρόνια πάθηση όπως το άσθμα», αναφέρει η McCormack.

«Εάν είστε υπέρβαροι, οι πνεύμονες πρέπει να δουλέψουν περισσότερο, γεγονός που επιδεινώνει το άσθμα», πρόσθεσε η McCormack.

Ωστόσο, δεν πρέπει να περιορίζονται ή να αποφεύγονται όλα τα λιπαρά τρόφιμα. Η McCormack τονίζει ότι ορισμένα λίπη, όπως εκείνα που βρίσκονται στα ψάρια, το αβοκάντο, το ελαιόλαδο, το λάδι καρύδας, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους είναι υγιεινά για τα άτομα με άσθμα.

Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, περιέχουν επίσης ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα με άσθμα να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο του 2015  στο Allergology International.

«Η κατανάλωση ψαριών αντί του κόκκινου κρέατος, όποτε είναι δυνατόν, είναι καλή επιλογή», αναφέρει η McCormack.

Κρασί και Μπύρα

Τα θειώδη, που χρησιμοποιούνται συνήθως ως συντηρητικά στο κρασί και σε μερικές μπύρες, μπορεί να επιδεινώσουν το άσθμα σε όσους έχουν μέτρια έως σοβαρά συμπτώματα, σύμφωνα με το American College of Allergy, Asthma and Immunology (AAAAI). Μερικοί ασθματικοί έχουν ευαισθησία στα θειώδη, σύμφωνα με την Κλινική του Κλίβελαντ.

Επιπλέον, τα θειώδη απαντώνται σε αποξηραμένα φρούτα, γαρίδες, πίκλες και μπαχαρικά, σύμφωνα με το AAAAI. Η Jennifer Musser, διαιτολόγος στο Ντένβερ, εργάζεται με ενήλικες που έχουν χρόνιες παθήσεις που σχετίζονται με τη φλεγμονή (συμπεριλαμβανομένου του άσθματος), αναφέρει ότι είναι καλύτερο να τα αποφύγετε - ή τουλάχιστον να τα περιορίσετε  - εάν έχετε χρόνια αναπνευστικά προβλήματα.

Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα και το παγωτό, επιδεινώνουν τα συμπτώματα άσθματος επειδή αυξάνουν την παραγωγή βλέννας στους πνεύμονες.

«Τα γαλακτοκομικά ενδεχομένως σε μερικά άτομα να επιδεινώσουν το άσθμα», αναφέρει η Kelly Jones, RD, ιδιοκτήτρια του Kelly Jones Nutrition στο Newtown της Πενσυλβανίας.

«Διαπίστωσα ότι τα γαλακτοκομικά, που έτρωγα συχνά, τυρί και γιαούρτι, αποτελούσαν το έναυσμα για τις συχνές κρίσεις άσθματος. Αν και αυτό δεν σημαίνει ότι τα γαλακτοκομικά είναι φλεγμονώδη για όλους, επηρέασαν το άσθμα μου και η εξάλειψή τους με βοήθησε να διαχειριστώ τη νόσο μου δραστικά», πρόσθεσε.

Εξαλείψτε τα γαλακτοκομικά προϊόντα (ή οποιαδήποτε άλλη τροφή που υποπτεύεστε ότι σας προκαλεί προβλήματα) για αρκετές εβδομάδες για να δείτε εάν τα συμπτώματα βελτιώνονται, αναφέρει η Jones.

Εάν τα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν σας προκαλούν συμπτώματα άσθματος, η μέτρια κατανάλωση τους μπορεί να σας βοηθήσει να ακολουθήσετε μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή, αναφέρει η Strub. Το γιαούρτι, για παράδειγμα, είναι πλούσιο με προβιοτικά και είναι μια καλή πηγή πρωτεϊνών.

 

Με πληροφορίες από το Every Day Health

 

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)
Συντακτική ομάδα

Από την Συντακτική Ομάδα του dromostherapeia.gr

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.