Web
Analytics
Πώς να συντηρήσετε το βάρος που χάσατε μετά από δίαιτα αδυνατίσματος - Ο Δρόμος για την Θεραπεία

Πώς να συντηρήσετε το βάρος που χάσατε μετά από δίαιτα αδυνατίσματος

Το μυστικό για να διατηρήσει κάποιος το βάρος που έχει χάσει ακολουθώντας μία δίαιτα αδυνατίσματος συνοψίζεται σε μία και μόνη φράση: «Αλλαγή τρόπου ζωής». Διατηρώντας τις παλιές διατροφικές συνήθειες που οδήγησαν σε αύξηση βάρος, τον καθιστικό τρόπο ζωής και συνδέοντας τη διασκέδαση αποκλειστικά και μόνο με το φαγητό, είναι θέμα χρόνου η επιστροφή του πρότερου βάρους.
Ωστόσο η διατήρησή του δεν αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Ελέγχοντας την ποσότητα και την ποιότητα της τροφής που καταναλώνει το άτομο και εξισορροπώντας την με τη φυσική δραστηριότητα μπορεί να βρει τη δική του ισορροπία.

Βασικοί κανόνες διατήρησης και ελέγχου βάρους

  • Μην παραλείπετε γεύματα.
    Πρέπει να πραγματοποιείτε μικρά και συχνά γεύματα. Η παράληψη γεύματος μειώνει το μεταβολικό ρυθμό ενώ ταυτόχρονα μπορεί να οδηγήσει σε υπερφαγία σε επόμενο γεύμα.
  • Παρακολουθείτε το βάρος σας.
    Ζυγίζεστε μία φορά την εβδομάδα. Ο έλεγχος του βάρους σας κρατά σε εγρήγορση. Προσέξτε ώστε να μη ζυγίζεστε καθημερινά. Η συνήθεια αυτή δημιουργεί εμμονή. Επιπλέον οι αλλαγές του βάρους από ημέρα σε ημέρα μπορεί να οφείλονται σε ποικίλα αίτια. Πολλές φορές δυστυχώς ένα άτομο χωρίς τις κατάλληλες γνώσεις δεν μπορεί να ερμηνεύσει αυτές τις αλλαγές. Έτσι καταλήγει σε εσφαλμένα συμπεράσματα.
  • Κρατήστε ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων και άσκησης.
    Καταγράψτε σε ένα τετράδιο ή σε αρχείο στον υπολογιστή την ποιότητα και την ποσότητα της τροφής που καταναλώνετε καθημερινά. Επίσης καταγράψτε τη συχνότητα με την οποία γυμνάζεστε, τη διάρκεια και το είδος της άσκησης. Αν για κάποια περίοδο παρατηρήσετε αύξηση του βάρους, έχοντας καταγράψει την κατανάλωση τροφής και την άσκηση που κάνετε θα καταλάβετε σε τί οφείλεται η αύξηση βάρους. Στην αυξημένη κατανάλωση τροφής ή στη μείωση της φυσικής δραστηριότητας;
  • Κ αταναλώνετε μεγάλη ποικιλία τροφής.
    Έτσι διατηρείτε τον οργανισμό σας σε καλή υγεία ενώ ταυτόχρονα προσλαμβάνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε για να δουλεύει ο μεταβολισμός με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.
  • Καταναλώστε   γεύματα που περιλαμβάνουν  δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης, πολλά λαχανικά και άπαχο κρέας, κοτόπουλο, ψάρι ή τυρί με χαμηλά λιπαρά. Αποφύγετε λιπαρά κομμάτια κρέατος, τηγανητά, τυριά με περιεκτικότητα σε λίπος 50-70%, ραφιναρισμένα άλευρα και βούτυρο.
  • Ελέγξτε τη μερίδα σας.  Βρείτε ποια είναι η ποσότητα τροφής που πρέπει να καταναλώνετε σε ένα γεύμα. Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Εδώ μάλλον είναι απαραίτητη η βοήθεια ενός ειδικού. Μείνετε σταθεροί σε αυτή την ποσότητα τροφής. Τουλάχιστον αν ξεπεράσετε αυτή την ποσότητα, να το γνωρίζεται ώστε να μπορέσετε να ισορροπήσετε την επιπλέον ενέργεια που καταναλώσατε περιορίζοντας την ποσότητα επόμενων γευμάτων.
  • Διατηρήστε ένα καλό επίπεδο φυσικής δραστηριότητας.  Η φυσική δραστηριότητα ορίζετε μέσα από μακροχρόνιες μελέτες ως ο καλύτερος τρόπος διατήρησης του σωματικού βάρους.

Ο έλεγχος βάρους περνά από το μυαλό. Ένα άτομο που αντιμετώπιζε πρόβλημα βάρους στο παρελθόν θα πρέπει να αντιληφθεί την αξία του επιτεύγματός του και φυσικά να βάλει τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους στις πρώτες του προτεραιότητες. Πολλές φορές αξιολογούνται ως πιο σημαντικές, συνήθειες που είναι αντίθετες με ένα υγιή τρόπο ζωής και διατροφής όπως η υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η συχνή έξοδος που περιλαμβάνει πλούσια σε λίπος γεύματα κ.α. Αυτό, είναι το σημείο που πρέπει όλοι να περιμένουν και να ελέγξουν. Ο έλεγχος του βάρους χρειάζεται μία διαρκή προσπάθεια. Αν παρατηρηθεί υποτροπή και ορισμένα κιλά επιστρέψουν δεν πρέπει να κυριαρχήσει η απογοήτευση και το άγχος. Η υποτροπή είναι μέρος του παιχνιδιού και χρειάζεται ήρεμη διαχείριση. Απλά πρέπει να επικρατεί η ορθή σκέψη και το άτομο να προσπαθήσει να περιορίσει την υποτροπή επανερχόμενο στις υγιεινές του συνήθειες.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Φανή Πρεβέντη, MSc

Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Βιογραφικό

Ιστότοπος: nutristeps.gr

Κολύμβηση

Video

O Δρόμος για την Θεραπεία αποτελεί το site στον χώρο της υγείας, που απευθύνεται σε ασθενείς, ενημερώνοντάς τους για θέματα κλασικής ιατρικής αλλά και εναλλακτικών θεραπειών.

Η ιστοσελίδα περιέχει πληροφορίες και άρθρα, με σκοπό την ενημέρωση και μόνο. Στην περίπτωση που θέλετε να εφαρμόσετε μία θεραπεία που αναγράφεται στο dromostherapeia.gr, επιβάλλεται να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Ο dromostherapeia.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει που να έχει σχέση με υλικό που περιλαμβάνεται σ’ αυτήν.